torsdag 27 april 2017

"Surt o grinigt nu. Sedan är det revanschlusta" Länkar till TT-texter SM-final 6


(Foto www.hockeymedmariehallman.se)

Det var guldvibbar i luften inför matchen. Men något firande blev det inte i Gävle. Det satte HV71 effektivt stopp för.

Jag skrev matchen tillsammans med Göran Sundberg här är länkar till dels en text som sammanfattar matchen (av Göran) och ett par länkar till min text där jag snackat med målvaktstränaren Pekka Alcén,


... och länkarna har ni här.

Göras text fanns bland annat i Göteborgsposten här.

Intervjun med Pekka Alceén om de tre snabba HV-målen och det tidiga målvaktsbytet kan man läsa i bland annat UNT och på Metros sajt.

Nu är det slut med matcher för min del för säsongen. Men det händer alltid något i hockey. Jag ska funderat lite på hur jag ska följa det. Återkommer!






Inga kommentarer: