måndag 9 november 2015

"Det är ändå mitt jobb att stoppa puckarna - det gjorde jag inte i dag"

(Gustaf Lindall fotad i somras. Vi sket i bild idag och kör den här i stället. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)

Sju raka segrar hemma sedan tog det slut på den segersviten för Gnaget. Tingsryd blev första lag att vinna på Hovet mot AIK som hade gott om publik på plats men tyvärr gjorde två av sina absolut sämsta perioder för säsongen – den första och andra – i den här matchen.

Framåt så var AIK visserligen på och hade en hel del lägen även i de två första perioderna men det defensiva spelet var ju helt frånvarande fram till period tre.


I slutperioden höjde sig AIK betydligt på alla fronter, fick in en 2-3 reducering och med ett par, tre sekunder kvar så var man sååååå nära 3-3 men det gick inte och därmed var första hemmaförlusten hemma ett faktum.

Gustaf Lindvall startade i mål för femte matchen i rad. Han hade fram till i dag vunnit sju av åtta matcher och jag tycker inte man kan skylla den här förlusten på honom, tvärtom, han gjorde vad han kunde och det kunde ha runnit iväg rejält om inte Lindvall samlat ihop sig och fortsatt hålla fokus och spela bra. Vilket jag tycker han gjorde.

Nu blev han utbytt mot Robin tolv minuter in i andra perioden (inte tredje som jag snurrade till det i intervjun...och sa där). Gustaf själv menade som ni kan höra att det berodde på att han varit för dålig för att tränarna skulle vilja ha honom kvar men så var det alltså INTE.

Jag frågade Anders Gozzi hur tränarteamet tänkte där och det var helt enkelt så att de ville ruska om laget lite. Ville visa att de ville få till en förändring, väcka laget lite på ett klassiskt hockeyvis. Gick okej om inte hela vägen fram.

Intervjun med Gustaf kan ni höra här, tryck på play. Funkar det inte i mobilen så finns inslaget även på Youtube, här.




Inga kommentarer: