onsdag 18 februari 2015

Ingen Berglundeffekt för Brynäs



Brynäs förstaperiod var riktigt usel. Det borde ha varit desperation, aggressivitet, ta sista chansen ja vad sjutton som helst. Det var... Beiget. Avslaget. Eller spelarna var nog inte avslagna men det såg så ut.

I andra spelade Brynäs tidvis upp sig. I tredje var man plötsligt igång men då var det för sent för att hinna i kapp LHC som vann med 5-3 i Gavlerinken.

Efteråt ville Brynästränaren inte berätta för "varken dig eller någon annan i media" när jag frågade vad de pratade om under den dryga kvart man låste in sig i omklädningsrummet efter matchen, stod i ring och talade ut eller vad de gjorde samtidigt som LHC:s tränare satt och väntade och väntade...

Detsamma sa han när jag frågade vad de skulle göra åt de risiga förstaperioderna som har fällt Brynäs nu i några matcher.

När jag frågade om inte Brynäsfansen var värda att få veta hur han (Brynästränaren) vill försöka lösa lagets prekära läge viftade han bort det med att fansen måste förstå att de inte vill berätta utanför laget hur de ska göra och att fansen måste förstå att Brynäs jobbar på det (få igång spelet hela matchen och inte bara delvis).

Larvigt resonerat tycker jag. Han kunde ju berätta i stora drag utan att gå in på detaljer. Att jag som journalist inte får veta är ju inte hela världen men fansen är - tycker jag - värda att få veta. Det är trots allt de som tillsammans med sponsorer är grundförutsättningen för att Brynäs ska kunna bedriva en bra verksamhet.

HÄR på DN.se  har ni hur som helst den korta slutsignalstexten
Och HÄR på SVD.se hittar ni långa med lite snack från Bulan Berglund också.

Inga kommentarer: