söndag 28 december 2014

"Jag missar ju 200 000 lägen"

(FOTO JESPER ZERMAN)

Det var många besvikna AIKare på Globen efter 2-5 men jag lovar. Spelarna var än mer besvikna. 

När jag sprang på Daniel Olsson (två skott på mål och en assist) bara någon minut efter matchen var det en tomhet i ögonen som var talande. Bilden här nedan är från ett annat tillfälle - han var så ledsen nu, tårar i ögonen faktiskt,  så jag hade inte hjärta att ta en ny.



Det är så lätt att säga att "fan de skiter i det" och "de spelar utan hjärta" och så vidare men då har ni inte sett besvikna spelare i ögonen efter en sån här förlust. Den tog jäkligt hårt i AIK-spelarna. Det lovar jag. Alla var bedrövade över förlusten och det dessutom nu när det var över 7 000 på läktarna vilket de inte är direkt bortskämda med.

Här är ett kort snack - om matchen och värvningen av Conny Strömberg - med Daniel Olsson Trkulja som jag ändå tyckte var en av de bästa för dagen. Han försökte. Så in i ... att det sedan inte funkar när hela laget havererar - det är en annan sak.

(COPYRIGHT FOTO: Marie Hallman - porträttet, Jesper Zerman - spelbilden. LJUD: Marie Hallman)

Om länken inte funkar, tex i mobil, går det bra att se inslaget på YouTube också, här.


Inga kommentarer: