måndag 3 november 2014

"Jag tänkte att om någon är sjuk eller borta så är jag redo"

(FOTO VIASAT)

Sjukt mycket sport i rutan i går! Några kanske missade Viasat hockeys magasin... där mitt reportage om Carl och Christian Berglund - men det går att se igen.

Klicka in här så får ni träffa några ur den stora Karlskogafamiljen Berglund.  De är sex syskon i familjen - fyra bröder och två systrar. Alla fyra bröderna har spelat hockey och Daniel, som är äldst  i syskonskaran var den som började.



Christian var nummer två och tre år yngre men körde om storebror direkt... storyn om hur han satt och skrek på sargen att han var minst lika bra som storebror och hans lagkamrater är underbar. Och sann. Han var ju bättre än hela bunten.

Och väldigt försigkommen.

"När brorsan åkte till match så tog jag alltid med mig träningskläderna. Jag tänkte att om någon är sjuk eller borta så är jag redo. Det hände faktiskt att någon var sjuk, då var jag inte sen att fråga tränaren om jag fick hoppa in"

Och så blev det. Snacka om driv och kärlek till hockeyn. Underbart!

Carl har fått kämpa i sin karriär på ett annat sätt än Christian, inte minst på grund av en tung ryggskada för några år sedan. Där Christian har gått från steg till steg framåt fick Carl kämpa och jobba extra på lager för att ha råd med hockeyn.

För kärleken till hockeyn har båda gemensamt. Så in och kolla på inslaget (vi tar länken igen)!

Inga kommentarer: