torsdag 20 november 2014

"Det var på tiden!" (RÄTTAD)

(Oscar och Victor fotade vid ett annat tillfälle. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

SSK:s tvillingar var grymma på försäsongen men en oturlig fotskada satte stopp för Oscar Ahlström tidigt in på säsongens seriespel.

Brorsorna fick för första gången i karriären sära på sig i flera veckor, så länge har ingen av dem spelat ensam. Men nu kör de ihop igen, det har blivit fyra matcher efter Oscars skadecomeback och när SSK nollade BIK Karlskoga blev det äntligen ett mål signerat tvillingarna Ahlström.


(Bild och ljud copyright: www.hockeymedmariehallman.se)


Jag såg inte matchen men enligt LT var det fart, pondus och bra tryck i SSK:s spel.  Tim Sandberg höll sin andra nolla i SSK-tröjan  (den första kom mot Karlskrona  den 14 oktober) Men jag tyckte det var lite roligt att bröderna fick göra ett mål ihop så jag ringde upp dem.

Här är ett snack med en lite trött tvillingduo (de satt och halvsov framför en serie respektive en film när jag ringde och stökade lite). Det börjar med Victor Ahlström följt av snack med målskytten, brorsan Oscar som gjorde sitt första seriemål för SSK.

Blev lite prat om matchen, att spela ensam/tillsammans och liten blick framåt..

Klicka på inslaget här ovan så hör ni snacket, som även finns här på youtube.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Höll inte Sandberg nollan även mot KHK?

Marie Hallman sa...

Anonym: Jo det har du rätt i! Slarvigt av mig, SSK vann med 1-0 och han stod i mål så detta var andra nollan. jag ändrar! Tack för att du är uppmärksam och säger till :)