fredag 29 augusti 2014

Silly season AIK - Christian Sandberg

(Sandberg fotad förra säsongen. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)

Det tog ju en hel evighet - eller i alla fall väldigt lång tid - innan Christian Sandberg tog ett beslut om var han ska spela de två nästkommande säsongerna.

Men det blev en förlängning med AIK och detta efter att han - enligt ett twitter från hans agent tackat nej till SHL-erbjudanden.



Jag har försökt ringa Sampa här under dagen men får ingen kontakt med vare sig honom eller Adam som sköter presskontakterna (de åker buss vet jag) så jag ger upp lite för nu på den punkten.

Kan bara konstatera att det blir en viktig förstärkning för AIK både mentalt och spelmässigt. Sandberg har i och för sig - om vi ska vara ärliga - haft ett par säsonger som har varit sådär. Men, han har även dragits med en del skadeproblem som jag tror ligger bakom att han inte har kunnat göra sig själv rättvisa.

Han gjorde ju opererat in ett nät tidigare för att få bukt med de skador han haft och får han nu bara köra på och inte behöver varva in en massa rehab som det har varit tidvis så tror jag det här kan bli bra.

Så här såg föresten  tweeten jag nämnde  ut:


Att han tackat nej till spel i SHL är så klart en viktig signal till övriga laget. Här finns hjärta och passion, då får ingen annan vika ner sig heller. Här finns också kunskap om hur AIK tog sig upp senaste och hur det laget kom samman till en väldigt stark grupp. Det är också viktigt.

Så här säger Sandberg själv (bland annat) till AIKs hemsida:

"Jag kände mig väldigt besviken efter vi åkte ur SHL förra säsongen och ville tänka över situationen ordentligt. Men ju längre tiden gått har det växt fram hur gärna jag vill vara med på den här resan en gång till. AIK betyder oerhört mycket för mig. Att jag har varit en så pass stor AIK:are i hela mitt liv var en stor anledning till att jag blev kvar."


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack "sampa" ska nu se min första AIK match på 10 år live. ..

Anonym sa...

Herregud vill han vi ska tro på detta eller? Största anledningen till att han skrev på är ju att det inte funnits/för dåliga övriga anbud. Hade han tagit sitt ansvar hade han skrivit på för länge sen, bra att han är kvar men bespara oss skitsnacket.