tisdag 8 april 2014

Silly Season SSK - Nolander förlänger

(FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)

Silly season är i full gång. SSK har inte varit så där jätteheta på marknaden, att komma i botten av HockeyAllsvenskan gör tyvärr att man som klubb hamnar lite i ett "vill se om det finns något bättre läge" men i dag presenterades i alla fall en kontraktsförläning.

Defensive backen Peter Nolander, som kom in halvvägs in i, blir kvar i ett år till.


- I fjol kom han in med ett välavvägt försvarsspel och höjde nivån på vårt försvarspel. Han är skicklig med pucken tighta situationer, samtidigt kan han leverera bra passningar och följer gärna med upp i anfallen.
Ha var klubblös innan han anslöt till oss i november och det känns givetvis bra att han nu är med
oss redan från start, säger SSK:s sportchef Per Nygårds i ett pressmeddelande.
'
Och så här säger Peter själv i samma pressmeddelande:
- Jag har trivts jättebra i SSK och jag kom in i gruppen direkt från start, SSK var mitt förstaval och
det känns riktigt bra att vara kvar i föreningen. Jag hade tränat själv på is i några månader innan
jag anslöt i fjol, men jag tycker det gick överraskande bra direkt från start och spelmässigt är jag
nöjd med min säsong. Jag är imponerad över den satsning SSK har presenterat och jag vill vara
en del i det lag som tar SSK upp till SHL igen. För egen del kommer det betyda mycket att få vara
med på en riktig försäsong i ett lag och jag ser verkligen fram mot nästa säsong.

SSK har just nu - enligt LT.se- två backar på kontrakt. Förutom Nolander har 20-årige Adam Hansen kontrakt med SSK.

Inga kommentarer: