lördag 8 mars 2014

Silly season AIK- Guntis Galvins

Kommer ni ihåg vad jag skrev efter matchen mellan AIK och Skellefteå, på Hovet, torsdag den 30 januari? Det var då jag ställde som en fråga hur länge lettiske backen Guntis Galvins skulle vara kvar.

Jag skrev:


"FRÅGETECKNET?
Guntis Galvins har spelat sex matcher för AIK. Frågan är om det blir fler. Han är, enligt obekräftade uppgifter på väg bort från Gnaget. Jag kan inte slå fast att det blir så här, det var inte hundra klart när jag fick uppgiften, men enligt letar AIK en annan klubb som vill ta över kontraktet redan närmsta dagarna. Inte för att Galvins varit dålig utan för att AIK:s ekonomi kräver det. Och intressenter ska, enligt obekräftade uppgifter finnas. Så vi får se hur det blir." 

Svaret blev att Galvins fick lämna - men först nu, fredag 7 mars så AIK gick ut med följande pressmeddelande:

"Den lettiska backen Guntis Galvins, 28, lämnar AIK. Totalt gjorde han 15 matcher och ett mål i klubben.
– Konkurrensen i laget har ökat och vi behöver frigöra plats. Galvins är en duktig spelare, men vi har gjort bedömningen att han inte kommer ta en plats bland åtta backar. Galvins har varit väldigt professionell och vi önskar honom all lycka i sin fortsatta karriär, säger sportchefen Daniel Rudslätt."

Det tog lite längre tid än jag trodde, jag trodde han skulle få lämna innan OS. Men ett antal skador på backen gjorde att han fick stanna tills spelare kommit tillbaka från skada och man nu dessutom värvat lite till. Tufft för Galvins som hade ett match till match kontrakt. Verkar vara en bra kille, bara hoppas han kommer igen någon annanstans.

Inga kommentarer: