söndag 22 december 2013

Klasens magiska straff

(FOTO VIASATSPORT.SE)

Jag hann bara se halva matchen lite med ett öga men straffen. DEN såg jag. Linus Klasens trollerinummer var ju den stora behållningen kändes det som när Sverige förlorade med 1-2 på straffar.

Ni ser straffen här:  (klicka på länken)



http://www.viasatsport.se/videoklipp/hockey/stjarnans-nya-klassiker/

Helt underbar straff, man sitter ju bara och gapar med hakan i golvet. Hur kom han på den där?

Till Aftonbladet säger Linus att han kom på idén:

- Precis när jag kom fram till målet. Jag hade tänkt skjuta först men såg att han var tät där. Då var jag tvungen att komma på något annat.

Klasen verkar dock sådär glad:
-Vi vann ju inte matchen så det spelade ingen roll att jag satte min straff, säger han till Sportbladet.

Nu såg jag att det fanns en nätomröstning av vilken straff, av Klasens och Foppas från Lillehammer som är finast och i min bok är det självklart - Foppas. Den är helt enkelt outstanding och gjorde under en OS-final där Sverige kunde ta sitt första guld genom tiderna. Hajja den pressen på axlarna och så göra en sån straff!

Att avgöra en EHT-tour match i mängden har ju inte samma dignitet och därför väger OS-prestationen klart över, anser jag. Men jag bara älskar Klasens straff, att han kommer på vad han ska gör och bara kör är ju helt underbart. Förstå hur ställde målisen blev där, underbart.

Peter Nedved, som körde mer pang på rätt upp i nättaket var med i Lillehammer också, nu var han med och spelade hem segern till Tjeckien, still going strong. Straffarna han lade var excellenta men han säger också att han "aldrig klarar att göra en liknande straff som Klasens. Det finns inte" Det kan man förstå.

Tack Klasen för ett härligt mål!

Inga kommentarer: