fredag 16 augusti 2013

Skadekoll SSK: Glädjande besked för Valery Trabucco

(SSK-forwarden Valery Trabucco fick glädjande besked efter röntgen. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)

Vet inte om jag är halvblind men jag har inte sett någonstans hur det gick med Mario Valery Trabuccos fot dagen efter skadan så jag kollade upp det själv.

Kanadensaren klev ju av tidigt mot Leksand senast sedan han fastnat med foten i isen och fått en tung Leksandsspelare över sig.


Mario var hoppfull redan efter matchen och när foten kollades upp med röntgen med mera dagen efter ( på torsdagen) var beskedet riktigt glädjande:

-Det var bättre än vi trodde. Röntgen visar inga benbrott, frakturer eller ens skadade ledband utan det är bara en stukning. Så det är skönt, säger SSK:s assisterande tränare Anders Sörensen när jag får tag på honom mitt under en SSK-kickoff med sponsorerna.

Svullnaden ska ner nu så Mario Valery Trabucco har fått ta det lugnt nu i veckan och kommer köra igång nästa vecka istället.

-Kanske måndag men vi får se, vi tar det lite dag för dag. Förhoppningsvis kan han gå för fullt i slutet av veckan, säger Sörensen.

3 kommentarer:

Jan berger sa...

Tack för bra info. Vore intressant med en check på skadade SSK Jesper Fröden. /Janne Södertäljes

Marie Hallman sa...

Jan: Tack själv för att du läser :)) Har inte hunnit kolla, får se om jag hinner!

Marie Hallman sa...

Hej igen Janne. LT hann före, verkar som att han är aktuell för spel först i november! Se mer här http://lt.se/sport/ishockey/1.2181196-skadad-froden-mot-a-lagskontrakt