tisdag 2 april 2013

Silly Season: Andreas Frisk


(Det blev bara en säsong i AIK den här gången, nu väntar nya äventyr. FOTO WWW.JESPERZERMAN.SE)

Andreas Frisk blir inte kvar i AIK, det är redan ute och officiellt men jag var lite nyfiken på vad som händer nu, så jag slog en pling till Frisk som kommer fortsätta med hockey – men var - det är lite oklart ännu.

Han har ju ryktats vara på väg tillbaka till nyblivna elitserielaget Örebro där han spelade hockeyallsvenskt under tre säsonger mellan 2009-2012, d.v.s. innan han kom tillbaka till AIK.


– I och med att jag har lirat där tidigare och trivdes bra där så skulle det absolut vara intressant. Sedan vet man inte om det blir så men det är ett bra alternativ.

Har du pratat med Örebro redan?
– Jag har inte gjort det, nej.

Agenten då?
– Han kan ha gjort det men de har ju precis lirat klart och har mycket att stå i men de är nog lite intresserade, kanske. Och jag är absolut intresserad men sedan vet man aldrig vad det blir. Men visst går det att hitta en lösning så vore ju det intressant.

Har fler klubbar visat intresse?
– Ja det är väl några som har hört av sig och visat intresse till min agent, vilka kan jag inte säga i det här läget, sedan är det ju den tiden på året då många klubbar hör av sig och snackar med klubbarna och är intresserade just nu även om de kanske inte är det senare. Men jag kommer hitta någonstans att spela, sedan om det blir Sverige eller någon annanstans det får vi se, säger Frisk.

AIK gick strax efter sitt sportchefsbyte ut med att Andreas Frisk inte blir kvar i klubben men det var inget beslut av nye sportchefen Rudslätt utan var klart sedan någon månad innan.

Frisk hade gott om speltid första 30-35 omgångarna, skadade sig i samma veva som AIK bytte tränare och missade på grund av skadan de tre första veckorna med Eldebrink. När skadan läkt var dessutom fler backar tillbaka från skada och under sista delen av säsongen blev det betydligt mindre med speltid, runt tio minuter eller ner mot noll per match.

Det blir inte så lätt att visa då vad man går för, samtidigt som självförtroendet naggas i kanten men Frisk känner ändå så här efter säsongen att han kan prestera bra i ett elitserielag.

– Absolut, det är ganska lite skillnad mellan Elitserien och HockeyAllsvenskan även om Elitserien är bättre sammantaget, det går inte att säga något om det. Men som jag spelade de 30 första matcherna så gjorde jag det bra så det känns absolut som jag kan spela i Elitserien.

När tror du att något är klart?
– Ingen aning. Det är ändå ganska tidigt så det kan dröja ett tag till, sedan har man det gärna klart i morgon men det ok om det tar några veckor innan man vet också.  

Inga kommentarer: