tisdag 26 mars 2013

Silly season AIK: Stefan Johansson


(Stefan Johansson funderar. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIVBILD)

AIK-backen Stefan Johansson har ett utgående kontrakt med Gnaget. Det är många som hoppas han ska stanna kvar samtidigt som han ryktas lite hit och dit, bland andra klubbar till Luleå, Skellefteå och HV71.

Jag slog en pling till honom och frågade vad som händer. Han satt faktiskt och pimplade uppe i fjällen, några andra i sällskapet hade visst fått upp någon röding. Och svaret på frågan om han bestämt sig än var:


– Nej. Det är inget klart än utan jag avvaktar och ser vad som händer.

När det gäller AIK så konstaterar Stefan Johansson att:

– Det är klart att AIK finns med i tankarna, det är helt klart ett av alternativen samtidigt som jag har andra intressenter. Så det är lite öppet i dagsläget vad det blir och oklart var jag kommer hamna. Men inget är klart än och AIK finns fortfarande med i bilden.

Johansson bekräftar också att han ”fört en dialog och pratat med AIK”. Men eftersom även andra klubbar visat intresse så har han givetvis även pratat med andra klubbar som har hört av sig också, så är samtalen i sig ingen fingervisning för vad det blir för någonting i slutänden.

Något som skulle kunna tala för AIK är att Stefan Johansson trivs i Stockholm och har trivts enormt bra i Gnaget under sina fem år i klubben och han konstaterar själv att:

– Jag har haft fem oerhört bra säsonger i AIK och är tacksam mot klubben.

Men. Inget är klart alltså säger han och bloggen frågade så klart när han kommer att bestämma sig då. Och det är ju dumt att skriva något i sten på den punkten men som det ser ut nu så svaret där:

– Jag tar väl beslut inom kort. Närmsta veckan eller två tror jag det kommer ett beslut.



Spelare under kontrakt i AIK (enligt Eliteprospects 26 mars)

Målvakter: Daniel Larsson, Niklas Lundström

Backar: Jonathan Andersson, Daniel Josefsson, Jonas Liwing

Forwards: Oscar Ahlström, Victor Ahlström, Patric Blomdahl, Fredrik Hynning, Mattias Janmark, Björn Melin, Marcus Nilsson, Esa Pirnes, Christian Sandberg, Oscar Steen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att han känner så, gjort det bra i AIK dessa säsonger.
Men tycker helt klart att Rudslätt o Co ska satsa på spelare som VILL spela i AIK o stoltsera med våran vackra sköld och inte någon som tvekar när andra intressenter med större plånböcker visar sig.
Har vi inte någon junior att plocka upp?

Marie Hallman sa...

anonym: ja hjärtat måste finnas där men skulle han ta AIK så lovar jag att det är med hela hjärtat då. Junior? nä men vad fan, behövs mer rutin än en junior om SJ lämnar!!!