onsdag 6 juni 2012

Stanley Cup: Josefson och Harrold ut, Sykora och Tallinder in

Devils är i minst sagt tuff brygga inför fjärde finalmatchen - i LA - då Kings leder med 3-0 i matcher och då Devils inte gjort mer än två mål på tre matcher (1-1-0).

Coach DeBoer kastar om lite och plockar bort Jacob Josefson och Peter Harrold som istället ersätts av Petr Sykora och Henrik Tallinder. Svensken som inte har spelat sedan 17 januari då han fick en blodpropp.



-Jag är glad åt att jag får spela igen! konstaterar Tallinder.

Att han skulle få spela kom lite som en överraskning.

- I går på träning hade vi ett snack coh han (DeBoer) sa att jag inte var med i truppen. Sedan i går kväll fick jag beskedet att jag skulle spela. Det kändes lite konstigt men jag är glad!

Att komma in i det här läget är så klart tufft men Tallinder känner sig ändå redo:


-Så redo man kan bli. Stanley Cup, hur gör man sig redo för det? Det är spännande. Det spritter i benen men man får försöka att inte tänka så mycket, säger han till Devils hemsida. Ni kan läsa intervjun här:

Jag måste ju säga att Devils känns minst sagt körda, vända 0-3 till 4-3 känns bara inte möjligt när man dessutom möter ett lag som gått fram som en ångvält i slutspelet.

Så jag hoppas det går men skulle det gå hela vägen krävs mirakel. Devils kan kanske ta kvällens match men vända och vinna. Nja. Känns verkligen inte så. 



Inga kommentarer: