onsdag 30 maj 2012

Ready to rumble!

Nu är det - äntligen, fan vad lång tid det tar jämt - dags för finalspelet i Stanley Cup mellan NJ Devils och LA Kings. Match ett i natt, sändningen i Viasat börjar klockan 02.00 natten mot torsdag.

Aftonbladets Per Bjurman är en riktigt hockey och NHL entusiast, han har satt i hop ett jättetips där han frågat en massa spelare och övriga hockeynördar - bland annat mig - hur vi tror det går.

Så här svarade jag:


" Oj jag följer inte NHL så där supernoga, hinner inte.
Men okej… jag tippar – med hjärtat pga att jag  började följa JJ innan han var känd – att Devils vinner med 4-3 i matcher.
Har som sagt inte benkoll på lagen men gissar att Brodeurs rutin och Devils hemmafördel avgör.
Devils har ju vunnit de två tidigare inbördes matcherna – så kanske kan det finnas någon gnutta mental fördel där också.
Och så hoppas jag att JJ gör ett mål."


När jag såg vad de andra skrivit ångrar jag brasklappen i början där men skitsamma, det stämmer ju. Jag hinner inte tokfölja NHL men tippar med hjärtat och håller verkligen en tumme för JJ det vill säga Jacob Josefson och hans polare i devils (inklusive svenskarna Adam Larsson och Johan Hedberg och Henrik Tallinder om han nu spelar) 

Var lite skoj att se vad NHL-spelarna själva tippar. Mitt tips hamnade mellan Niklas Kronwall och Gabbe Landeskogs tips, båda tror på LA Kings.

Å andra sidan... tror brorsorna Sedin på Devils, Bäckström tror också på Kings men det gör å anda sidan fotbollsLaul också....

Jag har förutom Sedinarna, Salo, Calle Johansson, Nyllet och legendarerna Masken Carlsson och Jonas Bergqvist (känns som lite Johan Hedbergtouch på de två sistnämnda) men ändå....

Ja vi får se. Vill ni läsa hela tipset så finns det på Bjurmans blogg på Bladets hemsida, här  http://blogg.aftonbladet.se/perbjurman/2012/05/stora-finaltipset

2 kommentarer:

Anonym sa...

4-1 Devils.
/JP

Marie Hallman sa...

JP: Bra en till som tror på Devils. Go JJ, go!