tisdag 17 april 2012

Silly season SSK: Fredric Andersson tillbaka

 
(Fredric i SSKtröjan senast det begav sig. FOTO:WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)


Det var med stor vånda som Fredric Andersson lämnade SSK och gick till Modo när SSK åkte ur elitserien. Våndan kom sig av det stora SSK-hjärtat som han har men nu är 23 åringen tillbaka i SSK.

Det har inte blivit så jättemycket speltid i Modo, snittistiden låg på 12.27 och det var nitton spelare före Andersson när det gäller istid i klubben. Inte så konstigt därför att Modo och Andersson går skilda vägar men desto roligare för SSK och hockeyallsvenskan som får in en skicklig center med bra blick och fina handleder.


Kontraktet är på 2+1 år och så här säger Per Nygårds i ett pressmeddelande:


- Det är fantastiskt att få tillbaka Fredde, en spelare som har fostrats i SSK:s junior- och
seniorverksamhet. Han kommer bidra med en fantastisk karaktär och har ett bra skott
som vi hoppas kunna utnyttja. Fredde är väldigt allround och fungerar mycket bra i såväl
boxplay som powerplay. Han har dessutom bra ledaregenskaper och är en som går i
bräschen när det blir tuffare klimat på isen. Dessutom så har han spelat med många av
de vi har under kontrakt och gjort det framgångsrikt.



Fredric - som spelat med flera av de nuvarande SSK-spelarna tidigare- säger så här i samma pressmeddelande:
- Det känns rent ut sagt skitkul att komma tillbaka och jag ser verkligen fram mot det! Det
kommer helt klart bli en grym utmaning, jag var med när laget åkte ur och nu vill jag vara
med och spela upp laget till finrummet igen.


Och ja... jag har sökt både Fredric och Nygårds. Den förstnämnde har jag inte fått tag på överhuvudtaget än och den andra har svarat att han sitter fast i möten. Så då blir det svårt att göra några intervjuer just nu. Onsdag torsdag är det Viasatjobb i Örebro och Nyköping som det ser ut nu för mig så vi får se om det går att rådda loss något i kväll, annars får det komma senare. Inte mycket att göra åt.
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fredde låter kanske andra bloggare hinna före? Var ju inte igår du skrev om klubben.

Tack på förhand

Anonym sa...

Sååå jäävla underbart att fredde kommer hem igen!!!!

Marie Hallman sa...

Anonym: ja kanske det. Jag vet inte. Å andra sidan skrev jag om klubben senast i torsdags. Inte i går men i alla fall förra veckan... jag gjorde en intervju med Djuse. Du hittar den här. http://marieshockeyblogg.blogspot.se/2012/04/emil-djuse-jag-har-val-hort-att-jag-ar.html


ANonym: Ja visst kan det bli en riktigt bra förstärkning. Jag tror det.

BigDan sa...

Tack Marie, vet att de tkommer en grym intervju när du har tid och Fredde har tid.

Fortsätt med den grymma bloggen!