tisdag 10 april 2012

Silly season AIK o DIF: "Va?! Nä det händer inte! "


 (Cehlin i DIF-tröjan. FOTO: DANIEL PETTERSSON) 

Silly season går på högvarv och ett förvånansvärt envist rykte är det om att Djurgårdens Patrick Cehlin skulle vara på gång till AIK.

Jag fick gnugga mig i ögonen ett par gånger då jag såg det första gången och än mer förvånad har jag blivit över att det har levt kvar på olika forum. Cehlin är alldeles för mycket Djurgårdare nämligen.

När jag berättade om ryktet för honom blev den spontana reaktionen:


-Va???!!! Ha, ha nä. Nä men det händer inte.

Så det är ett falskt rykte?
-Ja det är verkligen ett falskt rykte. Det får du gärna slå fast att det är det verkligen.

Skulle du kunna spela i AIK?
-Nej jag är född Djurgårdare. Jag är ingen AIK-are. Det finns bara ett lag för mig. Så är det, säger Cehlin.

Han har inte hunnit prata med Djurgården än, det samtalen kommer i veckan. Så när det gäller framtiden så :
-Jag vet inte. Jag har ingen aning faktiskt utan jag vill vänta med att pratat om det tills jag har pratat med Djurgården först. Jag vill hinna prata med dem innan jag uttalar mig om någonting.

Cehlin kommer för övrigt dra till USA till helgen, han är draftad av Nashville men det är INTE dit han ska, utan han ska istället åka till New Jersey och hälsa på bästa kompisen Jacob Josefson som är kvar därborta fortfarande.

Vad som händer framöver blir det alltså läge att återkomma till senare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för att du kollade med honom, har i princip levt på diverse forum senaste dagarna och tyckte inte direkt om det ryktet. Tack igen! :) / R

Jobe83 sa...

Men som professionell idrottare skulle det inte vara så konstigt. Lön eller inte lön, ska han stå utan om (bara om) det bara är AIK som är intresserade? Jag skulle ha full förståelse iaf. Men nu verkar Cillen inte så intresserad av AIK så det är iaf positivt.

Marie Hallman sa...

R:ja det var för crazy för att inte kolla!

Jobe83: Han är så pass bra att han kommer inte hamna i den sitsen att endast ett lag är intresserat. Och han är väldigt mycket Djurgårdare.