onsdag 18 april 2012

Patrik Lundh: "Jag får ta vara på de chanser jag får"


(Aningen bister Lundh, trots bra spel  av just honom i 2-4 förlusten mot Schweiz. FOTO: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Patrik Lundh fick börja som extraforward, men var definitivt en av de piggaste i blågult i Tre Kronors 2-4 förlust under träningslandskampen i Schweiz:

– Ja men jag känner mig fortsatt pigg sedan slutet av säsongen med Färjestad så jag tycker jag hade ganska bra ork och speed i slutspelet. Jag ska försöka ta med det in i den här veckan där man får vara med till att börja med så. Det är väl det, säger Färjestadsforwarden.


Har du hört något om du får åka med till Kajotbet Games (EHT) i Tjeckien nästa vecka?
– Nej jag har inte hört någonting, så jag får ta vara på de chanser jag får när jag spelar här och så kommer jag visa framfötterna på träning också.

Så förutsättningarna är bara ösa järnet och se vad som händer eller?
– Ja det finns inget annat.

Vad tror du då, var har du för chanser?
– Njae jag vet inte, det är jättesvårt att sia om men ska man vara realistisk så vet man att det finns många jättebra spelare som kommer in från NHL också så, chansen är väl ganska liten men jag kommer inte att ge mig. Det vore dåligt och dumt av mig att lägga mig och dö här, så det är bara att vara med och kriga på träningar och matcher, på de bitar man får så får vi se vad som händer efter det.

Inga kommentarer: