tisdag 20 mars 2012

Ölvestad: " Vi åker otroligt mycket skridskor i dag .)


 (Ölvestad glädjehoppar. FOTO ANDREAS GRANDIN)

Jag tog ett snabbt snack med Jimmie Ölvestad också. Så här säger han om…

… att Djurgården för en gångs  skulle inte åkte runt med bara uddamålet som säkerhet:
-Det känns som att vi får två mål i stället för ett att gå på med några minuter kvar, det är klart att det underlättar.


… Hur det var att spela inför det galna trycket:
– Jättebra, De gav oss energi och vi gav dem energi. Så då funkar det otroligt bra, så det var jätteskönt.

… att 1-1 målet tände DIF?, Eller om det var Zibanejads inställning där??
– Njae, jag tycker vi hamrar på rätt bra hela matchen i och för sig, så det förstår jag i och för sig inte vad du menar med, Marie!

Det såg ut som  ni fick lite extra fart efter kvitteringen?
– Nej fast det tycker jag inte. Jag tycker vi åker otroligt mycket skridskor i 60 minuter  i dag och la ner otroligt mycket arbete. Varenda kille, som satte sina griller på isen, i varenda byte, jobbade otroligt hårt.

…att  han var galet glad över 3-1  Och såg ut att vilja hoppa ut i publiken och ta alla i famn:
– Ja det var skönt. Det är skönt att hänga dit den och få lite flyt och känna självförtroende så det är naturligtvis skönt.

…Djurgården ofta har haft svårt när de bara har lett med uddamålet, det har ofta blivit kvitterat och allt det där (som följer som övertid och straffar).
– Ja men nu kändes det inte speciellt mycket. Vi åkte mer och var mer aktiva idag, sett över hela matchen. Det var inte alls samma känsla som man har haft i de andra där vi bara backar, backar, backar hela tiden. Utan nu… nu hade vi farten hela tiden. Vi hämtar hem, vi kom med fart, vi backcheckar med fart, vände med fart, då blir det inte lika statiskt.

…att DIF var aggressiva från start:
– Nej vi hade pratat om att vi skulle testa dem ordentligt i början och få dem att jobba. Det är som jag sa. Vi la ner otroligt mycket arbete första 40 minuterna, hela jäkla gänget. Och som jag sa, vi fick bära frukt av det i tredje, det var otroligt skönt.


Inga kommentarer: