lördag 3 mars 2012

DIF vs Modo och Växjö vs AIK

Måstematchernas måstematch för Djurgården i kväll som dessutom får hoppas på hjälp av HV71. Förutsättningarna är enkla. Vinst för LHC mot Jönköpingslaget i kväll samtidigt som DIF förlorar så väntar kvalserien. 

Då kan inte Djurgården ta sig om längre eftersom man ligger en poäng efter redan nu och det bara är tre kvar att spela om efter den här matchen.



Djurgårdens Marcus Nilson missar matchen, istället är Mattias Carlsson tillbaka och tar lagkaptenens plats på isen.

AIK är nere i Växjö och möter just Växjö. För Djurgårdens del vore det bra om smålandslaget inte vinner - förutsatt att DIF gör det då, annars spelar det ingen roll då Växjö har 74 poäng inför dagens omgång, LHC har 71 och DIF har 70.

Jag är - tyvärr inte på plats på Hovet. Känns väldigt märkligt men jag är i Gävle och jobbar, hade inte råd att tacka nej till det tyvärr. Men jag följer så klart båda matcherna så får vi se vad jag kan göra för intervjuer efter. Osäkert om jag  hinner göra något idag men går det så gör jag det. Annars får jag följa upp det i morgon.

Inga kommentarer: