torsdag 17 november 2011

Var är modet SSK?

1-0 till Leksand. Och jag ser att motorsågarna går varma på SSK:s forum. Och visst, jag förstår frustrationen. Det är klart det känns för jävla öken just nu.

Jag såg inte matchen på plats, har bara sett halva reprisen på tv men jag pratade med Johan Tornberg som var där och kommenterade matchen.  Han tyckte ändå att SSK hade gott om målchanser men att det som - mestadels, inte hela tiden men mestadels - saknades var modet framför målen.


Modet som gör att man går in och tar smällarna istället för att ta en sväng ut, förbi målet när man borde gå på ännu en retur, böka sig in oc försöka böka in pucken i mål.

Och SSK har uppenbart svårt att göra mål. Ett  mål i förra matchen, noll mål i dag. Och tittar vi på tabellen är det bara ett lag som har gjort färre mål, Borås med 38. SSK har 42, Almtuna 42 och Sundsvall 43.  Nu är ju inte mest mål allt, Rögle som har gjort 64 mål framåt ligger ändå på åttonde plats men fler mål än ett per match krävs för att vinna matcher.

Jag har även hört SSK:spelare själva konstaterar att de är för långt ut på kanterna, Strömwall har även han konstaterat att skotten måste tas närmare målet. Nu sitter ju mycket av målskyttet i självförtroende och det hittar man om man vinner och gör mål. Och där hör  ni själv att det blir en spiral åt andra hållet, noll mål, noll självförtroende, backar ut, få mål osv.

Känns som Strömwalls främsta uppgift är att få laget att orka mentalt nu. Det går att ta sig ur den här gropen men det måste göras så snart som möjligt, sedan blir det svårt att hinna ikapp.

Jag hann inte ringa någon under onsdagskvällen men ska se om det går att få tag på någon torsdag em, kväll (jobbar på viasat på dagen).

Inga kommentarer: