tisdag 15 november 2011

Boumedienne: "Det duger inte det här"


(Boumedienne var självkritisk efter derbytorsken. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Noll-fem. Största derbytorsken för Djurgården mot AIK i modern tid. Då var det svårt för spelarna att samla sig till några större tankar minuten efter att de hade klivit av isen.

Josef Boumedienne sa det som nog alla med Djurgårdssympatier tyckte:
– Vad ska man säga? Piss! Tråkigt att förlora ett derby.

Det såg väldigt passivt ut i erat försvar vid de två första målen?
– Ja det var definitivt inte våran tanke i alla fall… och först kändes det inte som det var någon fara. Visst, de fick de där två målen, de behövde kanske inte kämpa så mycket för dem och får 2-0 men jag tycker ändå vi spelar hyfsat i första och sedan bra i andra där, men AIK var bättre sett över hela matchen. De var hetare. Jag vet inte hur många pp vi får i dag, men vi spelar runt pucken i de där power playen och det hjälper ju inget. Vi måste göra mål, hade vi gjort det så hade vi kunnat komma in i matchen igen men det… det är som det är.

Richard Gynge gjorde två mål i matchen, det första blev även AIK:s första och det kom efter att han trampat runt hela kassen ett varv och lyft upp pucken i krysset:

– Han får ett litet steg i hörnet där rightarn och sedan… jag är rädd för att han ska lägga tillbaka den till första stolpen så jag håller mig ifrån och vänder mig om med Steen där istället men det blir lite för långt ifrån i markeringen.

Vad säger du om avslutningen på matchen? Om agerandet vid 4-0 och 5-0?
– Att det ska inte få hända. Matchen är kanske körd men ändå, det är … jag tycker vi hänger ut Wesslan ganska fult på slutet. Han har vunnit matcher åt oss och har hållit oss inne i matcherna under hela säsongen så jag tycker att det är dåligt av oss att hänga ut honom som vi gjorde där, säger Boumedienne.

Men det största problemet fanns åt andra hållet. Djurgården hade ju faktiskt alla lägen man bara kan få i en match. Men lyckades inte spräcka storspelande Markus Svenssons nolla trots att man vann skotten med 48-32.

Vad säger du om Svensson?
– Ja han gjorde en jäkligt bra match, inget snack om saken. Men vad fan. Vi måste göra mål, det duger inte att ha en nolla i målprotokollet.

Blir det en frustration i laget när ni skjuter och skjuter och inget går in?
– Ja det är klart man blir frustrerad, man vill ju göra mål men… jag menar vi har målchanser! Vi har frilägen, straff och så vidare. Vi har power play där vi lirar runt pucken, så det är klart det blir frustrerat.

Vad gör inte funkar då sett över hela matchen och inte enskilda bitar?
Jag vet inte, svårt att analysera faktiskt. Jag har inget svar på det just nu.

Är det spelsystemet eller prestationerna individuellt som ni inte räcker till i den här matchen?
– Nä men det är att vi måste göra mål, vi har ju målchanser!!

Och vinner skotten med 48-32?!
– Ja med den skottstatistiken måste man kunna göra mål. Det duger inte, det här.

Är det något som funkar? Om man ska hitta något positivt?
– Vi skjuter mycket men jag vet inte om vi är tillräckligt heta på andra puckarna då, men som sagt det är svårt att analysera så här minuterna efter att man har klivit av. Man är mest ledsen. Och vi spelade ju ändå ganska bra under uppehållet, vi tog poäng fyra matcher i rad försöker bygga vidare på det och skapa lite mer målchanser och sådär… lägga puckar på mål och vända spelet snabbt. Och jag tycker ändå att vi har tillräckligt med målchanser för att göra ett par baljor i dag men det duger inte. När det står fem noll i röven, då har man inte gjort något rätt.

Nu har ni ett än skrynkligare läge, tia i tabellen, på samma poäng som AIK men med en match mer spelad?
– Ja, det är inget bra läge, klart det inte är det men det är bara kriga på. Ska man börja tycka synd om sig själv och börja titta på tabellen nu? Jag tror det hjälper nada. Vi måste spela bättre. Det är det enda. Göra vårat bästa liksom

Du brukar göra en del pp-mål vad fattas för att få igång det målskyttet?
– Jag måste sätta dit några chanser. Idag har jag väl inga chanser alls men det duger inte att det står noll i målkolumnen för mig som får spela mycket power play.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej marie! Som vanligt gör du ett bra jobb, matchanalys och lite interviuer. Men denna artikel måste hamnat i fel flik? eller?. Om man klickar på senaste info om AIK, vill man ju inte ens se en artikel med bompang dijon?(möjligen felstavat:-). den skall förhoppningsvis ligga under dif fliken?. Jag menar-rent politiskt är det väl som att gå in på "VITA_HUSET.com", och där läsa om hur bra det politiska systemet var i forna sovjetunionen. Kanske inte riktigt stämmer med den personens vision/intresse.Mvh Anders

@paradisepark21 sa...

BomBom får jävligt mycket skit som han inte förtjänar. En riktig skön lirare. Men som han säger, vi måste börja göra mål. Har du ont i tanden går du till tandläkarn, behöver du klippa dig går du till frisören, behöver du ny bil går du till bilhadlarn, behöver du göra mål..... GÅ PÅ MÅL!!!!!

Marie Hallman sa...

Anders: Sant men jag tänkte att matchen ju ändå var mellan både AIK och DIF och att en del kanske vill läsa vad DIF spelare sa om AIKs insats och han har ju en kommentar där om det! :)

paradisepark21: håller med om båda grejerna.Fattar inte vad som är fel. Antingen har det låst sig mentalt för hela laget samtidigt eller så är det något systemfel i Hardyhockeyn som gör det svårt att göra mål

Gnagetmannen sa...

Så "modern tid" är från 2004 och framåt för dig Marie? Intressant. För de flesta är annars modern tid 1900-talet och framåt...
AIK slog ju Djurgården 2004 i en försäsongsmatch med just 5-0. Sedan VÅGADE inte Dif möte AIK på försäsongen igen efter det. Och innan dess var det 2001 som AIK vann med 5-0. Den gången var det Tim Thomas som höll nollan. 1979 blev det 7-2 till AIK.

Metal Machine sa...

Pissråttan: Och 1976 blev det 12-3 till DIF, 81 blev det 7-1, 85 blev det 7-0 och 97 blev det 7-1.

Marie Hallman sa...

GM och MM tror ni tog ut varandra bra där...