lördag 8 oktober 2011

Niklas Kronwall "En oerhörd ära"


 (Nic, nu även assisterande. Foto: www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Niklas Kronwall har fått ett A på tröjan och är nu en av tre assisterande kaptener i Detroit.

"En stor ära att få bära det i ett lag som det här" säger svensken till Detroit Free Press.



Kronwall får ta allt mer ansvar och gör det också berättar hans lagkamrater i artikeln. Han får ta över A:et från Kris Draper som slutat i Detroit kommer nu dela jobbet som assisterande kapten med Henrik Zetterberg och Pavel Dasyuk.

"Det är en enorm ära. Jag är väldigt stolt. Förhoppningsvis har jag lärt mig någonting över åren. Jag vill bara spela mitt spel på isen och förhoppningsvis kunna tillföra lite extra i omklädningsrummet" säger Kronwall till Detroit Free Press.

Där uttalar sig även Nicklas Lidström och säger att
"Jag tror han är redo för jobbet. Han är en ledare på isen och en ledare i omklädningsrummet. Så jag tycker det är perfekt att han nu får ta nästa steg framåt och bli en av de assisterande kaptenerna."
 
Artikeln i Detroit Free Press hittar ni här.

Inga kommentarer: