fredag 14 oktober 2011

David Lilleström Karlsson!


Riktigt kul att se junior efter junior kliva fram i både hockeyallsvenskan och i elitserien. I AIK är det extra skoj att se David Lillieström Karlsson, DK, kallad.

Rätt attityd har han också, ser inga hinder, ställer höga krav på sig själv - ibland kanske för höga - men har taggat ner det lite. Vill ta ansvar, tar det också, teknisk, snabb, modig och vågar. Ett recept för succé helt enkelt.

Eller som han själv säger:


– Man är ju aldrig nöjd med sig själv utan vill alltid framåt. När man har gjort en bra match så glömmer man det. När man går och lägger sig kommer tankarna att om jag inte är bra nästa dag också så glöms man bort. Man kan aldrig vakna dagen efter och vila på gårdagens framgångar utan det känns som att jag vill framåt hela tiden.

Du låter väldigt hård mot dig själv?
– Jo och man får inte vara för hård mot sig själv men jag har blivit bättre på det där. Förr kunde jag göra tre, fyra mål i en match men var ändå sur för att jag hade missat något annat. Jag hittade bara fel. Jag har blivit bättre på att se det som är bra också. Men jag vill fortfarande inte vara nöjd. Det finns alltid ett steg till som man vill ta.

Jag har gjort en intervju med honom för Hockeylegends.se, där DK berättar om allt möjligt. Gå gärna in på den här länken och kolla.  så ser ni hela intervjun.

En lite kul detalj när det gäller DK och Mika Zibanejad är att de har följts åt men på varsin sida så att säga hela säsongen. När DK var mindre spelade han i Djurgården samtidigt som Zibanejad var i AIK. Och när DK bytte till Gnaget bytte Zibbe till DIF. Humor. Men det är ju lite så i Stockholmshockeyn för juniorerna nu för tiden även om det ger en del fans gråa hår.

Nu har ju Zibanejad avancerat längre än DK för tillfället men AIKfansen är bara att gratulera till att DK valde AIK i den här åldern. Han  kommer bjuda på mycket skoj om han fortsätter få chansen. För ta den gör han, det gäller bara att han får chansen trots att det börjar bli väldigt många spelabara forwards i Gnaget nu.

Inga kommentarer: