fredag 23 september 2011

DK: "Jag får leka lite detektiv här"


(Så här kul har man det  när man gör sitt första elitseriemål... Foto:elitserienplay.se)


Tung förlust i tisdags för AIK mot Djurgården, men det blev istället gruvlig revansch och vinst med 2-0 mot Modo igår, torsdag

AIK drog iväg till ett chartrat plan, så det hanns inte med någon intervju då, den har ni här nu... och det var vild glädje i omklädningsrummet efteråt.





(Men DK samlar sig..... Foto:elitserienplay.se)


Junioren David Lillieström Karlsson gjorde sitt livs första elitseriemål och fick sedan en löddrig överraskning när han skulle intervjuas av AIK:s tv-team.

– Ja jag fick lite raklödder i ansiktet under intervjun, det kom några bakifrån så jag får leka lite detektiv här och klura ut vem det var. Men jag fullföljde intervjun, med raklödder i ansiktet, så det var ingen fara, säger DK, som 18-åringen kallas av alla.

Stort att du pratade på, det är inte lätt med raklödder i munnen?
– Nej, det smakar inte så gott men jag fullföljde intervjun, jag orkade inte ta fler tagningar med Adam (AIK:s presskille) så det var bara att dra igenom det på en tagning, he, he, skrattar DK.

(... och fortsätter tappert intervjun.. Foto:elitserienplay.se)


Målet styrde han in på retur, efter att Christopher Aspeqvist och han kommit två mot en och skjutit ett riktigt hårt skott som Tellqvist släppte retur på ut till vänster.

Känslan när pucken satt där?
– Det var riktigt skönt! En ren lättnad faktiskt och skönt att få första målet avklarat så slipper man åka och tänka på det där.

Men du är ju med som junior, har du känt sån press ändå?
– Jo man jag känner alltid den pressen, från mig själv. Det är ju en sån spelare som jag är, en som göra poäng och mål fast jag är junior så jag har krav på mig själv. Det är klart att man vill producera när man spelar ishockey, det spelar ingen roll vilken nivå det handlar om. Jag har alltid den pressen på mig själv.

Fast det är ju inte du som ska dra det tunga lasset ju?
– Nej, absolut inte men vi skapar många chanser i vår femma och så länge man får chanser så vill man hänga dit den och när man inte gör det så blir man lite less. Det är sköt att få resultat på det fina lire som vi hade i vår kedja, det var skönt att få dit den.

Fick du pucken?
– Ja Rosén plockade upp den direkt och såg till att den kom i goda händer så nu är den här på byrån!

Apropå det vi pratade om i början, har du tänkt ut någon hämnd på raklöddertårtarna?
– Nej, ha, ha. Inte riktigt än. Jag får tänka ut något passande men först måste jag ta reda på vem eller vilka det var…

Några misstänkta?
– Jag tror att Liwing har ett finger med i spelet så det kan mycket väl vara han eller att han har övertalat någon att göra det, han brukar inte vilja göra smutsjobbet själv… men det känns som han är en bra kandidat till att vara hjärnan bakom brottet. Vi får se, jag ska kolla på inslaget och se om det finns bevismaterial där, ha, ha.

Och det finns det. Kolla in inslaget på den här länken så ser ni vad jag menar.
 
När det gäller matchen får man väl konstatera att Viktor Fasth gjorde en stark insats som höll nollan efter att ha blivit sågad från alla möjliga håll efter Stockholmsderbyt två dagar innan Modomatchen:

– Ja det var riktigt stort av honom. De så kallade experterna som hinner såga hans form efter en match, de dissar han direkt. Det är imponerande att komma tillbaka på det sättet efter den kritiken, som han inte borde ha fått enligt mig. Men det är Sveriges bästa målis, så jag är inte förvånad.

Skönt för er andra med revansch på derbytorsken antar jag?
– Ja det var riktigt kul och viktigt att studsa tillbaka efter en sån jobbig torsk som den mot Djurgården. Så idag mår man riktigt bra!

Vad sa ni efter den matchen, inför Modofajten?
– Vi körde ett bra träningspass och så snackade vi om att vi gav bort matchen i andra. Vi sa att vi måste våga spela vårt spel mer, det blev för nervöst tycker vi. Men vi genomförde en riktigt bra match i går och visade att en förlust inte tynger ner det här läget. Vi glömmer det rätt fort, fast det var mot Djurgården. Så att vi tog tre poäng borta mot Modo, var ett styrkebesked.

Inga kommentarer: