måndag 29 augusti 2011

Bra där Bäckis!!!

Måste bara uppmärksamma Washingtonforwarden Nicklas Bäckströms sponsring av en hall i Valbo där han började åka skridskor en gång i tiden.

"Bäckis" har hjälpt klubben att renovera den gamla hallen där han tog sina första stappliga skär på isen och han gör det med en självklarhet som gör mig glad ända in i själen.



"Det är klart att det känns viktigt att få ge tillbaka lite. Jag började spela hockey här och det kommer jag aldrig att glömma bort. Jag är väldigt glad att vi kan göra det här" säger Bäckström till lokaltidningen gd.se.

Hallen heter numera NickBackhallen och det Bäckström gjort till en början är att bekosta ett nytt gym så att kidsen i Valbo får en bra grund att stå på, bokstavligt talat.

NHL-spelarna tjänar big bucks och jag tycker det är fint när man som Bäckström hjälper en moderklubb som har det allt annat än fett, även om det inte handlar om några astronomiska summor.

Den som vill läsa hela artikeln på gd.se hittar den här.

2 kommentarer:

Tomas sa...

Oavsett varifrån killarna kommer är sådant där verkligen fint. Nicklas investerar, med hjälp av pappa Anders, även i andra projekt i Gävle med omnejd. Lite likt far och son Forsberg i Ö-vik. Att på så vis ge tillbaka till sin hembygd är definitivt hedervärt.

Marie Hallman sa...

Tomas: Ja visst är det. Mer sånt tack!!