torsdag 21 april 2011

Silly season SSK: Mathias Månsson

(Månsson i vintras. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Det är många i SSK som går och väntar på en ny trupp. Jag har kollat läget lite med Mathias Månsson som inte har skrivit på än men fortfarande är intresserad av att stanna i klubben.

Så här säger han om läget just nu (torsdag lunch):

- Vi (Månsson och Nygårds) hördes lite per telefon i går (onsdag) vi ska höras i helgen igen, sen får vi se.

Hur långt har ni kommit då?
-Inget är klart men jag är jätteintresserad av att stanna fortfarande, samtidigt finns det lite grejer kvar att lösa, jag vill till exempel veta vilken satsning man gör. Men jag känner mycket för föreningen, det är positivt. Det är som jag sagt till de andra att har man satt klubben i skiten så måste man ställa upp och ta den tillbaka. Och jag kommer  nog gå mer på det sociala än något annat den här gången.

Men du vet ju inte än vilket lag SSK kommer att ha och det vet man ju förmodligen förrän om ett tag?
-Nä men jag har många kompisar i Stockholm också och trivs jäkligt bra både där och i SSK det är det väsentliga just nu. Sedan har fansen tagit hand om mig på ett otroligt juste sätt. Det är en sån grej som gör att man vill göra något bra för klubben. 

När det gäller Lukas Kilström så har jag inte fått tag i honom, får återkomma senare.

6 kommentarer:

J sa...

Skriv på nu Månsson :)

Anonym sa...

King of kings.

Micke sa...

Tack för att du ringde och kollade läget. Sitter och väntar med spänning på om Månsson blir kvar eller inte.

Higginz sa...

Månsson skulle vara guld värd i en het Hockeyallsvenska. Jag tror att han passar in i den nye tränarens spelidé också.

Anonym sa...

Du kommer att bli krönt i Täje Kung Månsson

Marie Hallman sa...

MIcke: tack själv för att du läser :)

Till alla fem... Ja vi får se. men jag tror han skulle passa in bra i nya laget, som en ledartyp om inte annat.