lördag 9 april 2011

Andersson: " Man känner med alla fansen och hela klubben"

(Fredde Andersson fotad vid ett annat tillfälle. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)


Tungt, tungt såklart i Södertälje i dag.

Jag fick tag på Fredric Andersson, som visserligen har Gnesta som moderklubb men som har spelat i SSK sedan juniortiden (han har även varit utlånade en del till Huddinge under två av säsongen men även då till hört SSK).
– Det känns för jävligt nu. Man känner sig tom och man känner sig lessen bara. Det är svårt att berätta hur man känner. Jag vet inte hur jag ska förklara… men man känner med alla fansen och man känner med hela klubben och alla runtikring.

Vad hände i går efter slutsignalen?
– Då satt vi i omklädningsrummet, många grät, det var många kramar och mycket känslor.

Och sedan var det buss hela vägen hem från Övik?
– Ja, det var den längsta bussresan i mitt liv. Den längsta, säger Andersson med eftertryck.

Vad som händer nu har han ingen aning om. Att SSK nu river alla kontrakt, var det enda besked som spelarna fick efter matchen. I övrigt sas inget mer om det. Alla var för lessna och hade svårt att fatta vad som hade hänt. Det var mest tyst i bussen på vägen hem.

Och någon plan B hade inte Fredric Andersson i bakhuvudet. En sån kändes överflödig innan gårdagen:
– Jag har ju alltid tänkt att jag ska spela i SSK, det kom lite plötsligt det här… jag hade aldrig trott att vi skulle kunna åka ur. Och jag, jag har ju spelat i SSK sedan jag var 14-15 år så allt känns bara konstigt nu.

Vad händer nu då tror du?
– Jag vet inte. Jag älskar Södertälje, det är de som har fostrat mig men jag vet inte. Jag kan inte svara på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas att andersson stannar i TÄLJE, grym hockeyspelare som kommer kunna ge mycket till klubben!!

Marie Hallman sa...

anonym: jo men han står inför ett tufft val om nu SSK vill ha kvar honom. Antingen klubben i hjärtat eller välja utveckling i elitserien, han är ju ändå ung. Tufft som fan.