torsdag 10 februari 2011

Skadekoll DIF: Daniel Brodin "Jag spelar nog på lördag" uppdaterad


 (Brodin tror han kan vara tillgänglig för spel på lördag. Foto: www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Ingen Daniel Brodin på isen mot Tjeckien, han satt istället på läktaren med farfar och kompisar.

Vi hördes av i första pausen och Brodin berättade att:

- Handen är lite svullen fortfarande men det är  ingen större fara. Jag kör nog på lördag.

Det är bara bita ihop och ta smärtan eller?
- Ja precis, he, he. Men den är inte lika svullen nu, det är bättre nu, så det är ingen fara. Det går nog, säger Brodin

UPPDATERAT: Jag kollade in handen lite i andra pausen, det är lite blått och svullet men ser i alla fall lite bättre ut än när jag såg handen i tisdags och Brodin har röntgat handen, där syntes inga brott så det är bara hålla en svullen Brodintumme för att han har rätt i att det går åt rätt håll.

Det innebär då förhoppningsvis att det inte är någon större fara för spel i de kommande matcherna med Djurgården heller. Brodin själv sa när derbyt kom på tal att:
 - Då spelar jag!

Men jag ska hålla lite koll under helgen och på måndag när det är sista träningen inför derbyt.

3 kommentarer:

Kalle sa...

Har ärligt talat aldrig förstått varför Brodin och Krüger och andra difare är med i landslaget när Mårts säger att han alltid tar ut det bästa laget.

Christian Sandberg då? Han har ju överglänst både Brodin och Krüger rejält under hela säsongen.

Anonym sa...

Vem är Christian Sandberg?

Marie Hallman sa...

Kalle: men du ser väl inga Djurgårdsmatcher? Hur kan du då veta vem som överglänst vem? Alla tre har gjort bra i från sig, alla tre är förtjänta av en plats men det finns inte utrymme för alla och då gäller det att hitta pusselbitar som passar ihop. Man får se det så, det är inte alltid spelare mot spelare som gäller.