fredag 21 januari 2011

Oscar Ahlström: "Jag hann aldrig bli rädd"


Oscar Ahlström hade änglavakt i slutet av andra när han skulle göra en brytning, körde ihop med en SSK-spelare och fick en skridsko i ansiktet och på halsen.

Jag hann inte prata med honom precis efter matchen eftersom det tog ett tag innan han kom ut från omklädningsrummet, hann inte fota heller.
Men jag ringde honom när han var på väg hem från Södertälje.

Då konstaterade Oscar att han hade haft tur i oturen:

– Det var en grilla som kom upp där, det kändes inte som en riktig smäll men skenan var väl vass…

Vad hann du tänka?
– Jag hann aldrig bli rädd. Uppfattade det inte som en ordentlig smäll utan såg bara att det kom lite blod och trodde först att det var en klubba som jag hade fått i ansiktet, det gick så snabbt, säger Oscar Ahlström.

Skridskoskenan har skurit upp ett långt sår, från kinden och ända ner på halsen, den vassaste delen tog i ansiktet och där har Oscar nu ett par stygn.

– Men skenan tog nog inte så djupt, den hade inte gått igenom hela vägen ner i alla fall. Det var nog inte så farligt, jag tror att det ser nog farligare än det är, säger AIK-forwarden och påpekar att:

– Nu måste väl folk kunna lära sig se skillnad på oss (tvillingarna Ahlström)  i alla fall!!

Blir du rädd nu för att dyka fram sådär med huvudet nästa gång?
– Nej! Inte jag i alla fall, det var mest oflyt att det hände ju!

(FOTNOT: För er som inte vet så har det gått att se skillnad på twinsen innan också, då Oscar har en leverfläck på kinden men den verkar de flesta dock missa…han har även haft ett litet ärr ovanför läppen efter att ha fått en puck i fejjan men den missar många också. Det här ärret blir svårare att missa)

2 kommentarer:

Hans sa...

En jäkla tur i oturen. Skönt att det gick bra!

Marie Hallman sa...

hans: ja verkligen! hann knappt se vad som hände men ärret var inte att leka med.