tisdag 11 januari 2011

Fimpen och Bång ser fram emot ett bra derby - utan avbrott

Jag har pratat lite med spelarna både efter de tidigare derbyna och inför det här.
Alla tycker samma sak - att det är hockey och inte bråk de vill se i media dagen efter. Här är en hälsning från Djurgårdens Christian Fimpen Eklund och AIK:s Daniel Bång till alla som kommer till Globen i kväll:


(Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Christian "Fimpen" Eklund, forward, Djurgården
- Jag hoppas det blir en bra hockeymatch, vi lovar att göra allt vi kan om de (Djurgårdsfansen) gör allt de kan för att sjunga och skapa god stämning. Jag hoppas det blir lugnt på läktarna och runt Globen, det tjänar både vi i laget, Djurgården som klubb och alla i publiken på. Låt oss spelare göra upp om matchen!



(Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Daniel Bång, forward, AIK
-Jag hoppas på bra stämning, men inget stök och bråk. Det ska vara lite rivalitet som hörs och så,  det är ändå AIK mot Djurgården men på en bra nivå. Vi vill inte att det kastas in skit på isen eller blir bråk på läktarna. Vi vill göra upp om det på isen, låt oss göra det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm va fint av Fimpen då. Om han är mot våldet på läktarn varför "gillar" han då DFG" på facebook?

Marie Hallman sa...

anonym: Det kan man undra.Men oavsett vilket så vet jag att han är emot våldet.Ingen av spelarna vill ha det.