fredag 14 januari 2011

Almtorp "Det är precis samma Lehoux!"


 
(Almtorp. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Tänkte att jag skulle få tag på Yanick Lehoux, som gjorde mål i går mot Timrå.
Men det gick inget vidare, han har precis bytt nummer och efter lite bökande fick jag numret men då svarade han inte istället. Så det får bli någon annan dag.

Tyckte det var kul att prata lite med Jonas Almtorp istället, Lehoux och han har ju klickat bra både på och vid sidan av isen.

Och trots att det var ett litet tag sedan de spelade ihop så konstaterar Almtorp att Lehoux:
– Är i precis lika bra form nu som när han var här senast. Det är precis samma Lehoux!

Jag antar att du är glad åt tillskottet?
– Ja det är jättekul, verkligen jättekul. Han är en så bra spelare och det gick bra förra året som han var här också. Kan vi ge det några matcher så kommer det säkert stämma ännu bättre nu med, även om det känns rätt bra redan nu.

Rätt bra? Jag tycker det ser riktigt bra ut och så blev det mål i går också?
– Jo så är det ju, det känns bra också men vad jag menar är att man blir ännu bättre ju mer man får spela ihop.

Varför tycker du att det funkar så bra med honom – förutom att han är en bra spelare i största allmänhet.
– Jomen han kreativ och duktigt med pucken, han har ett bra spelsinne och så är han målskytt också. Så han är bra på det mesta offensivt.

Och det behöver ni ju?
– Ja precis!

 SSK sov över i Sundsvall och åkte tåg hem i dag, fredag. Det blev ingen träning och därför är det obligatorisk morgonvärmning på is istället. (I vanliga fall får spelarna hur de vill värma på morgonen, på eller off ice)

Matchen i går tyckte Almtorp var:
– Ganska tajt och tuff. Vi fick två snabba mål där i andra sedan tryckte de på lite mer och kom ut med bättre energi i tredje och fick en kasse i pp, tog ut målvakten och tryckte på i slutet men vi höll undan.

Äntligen får man väl säga!
– Ja det var ju fjärde försöket! Och det var viktiga poäng, nu har vi kontakt uppåt, konstaterar Almtorp.

I morgon möter SSK Linköping hemma i Templet.

5 kommentarer:

CiprY sa...

du tänkte inte kolla upp med PW som ska ha skrivit på för SSK?...

Marie Hallman sa...

CiprY Jorå jag har kollat och håller koll fortlöpande (gör en hel del som aldrig märks på bloggen..), det är bara det att han inte har skrivit på än. Det är med andra ord inte klart även om chanserna är stora att det blir så inom kort. Jag vill inte gå ut med påstående som inte stämmer, därför kan jag inte skriva att det är klart när det inte är det.

Marie Hallman sa...

Cipry jag försökte för övrigt ringa PW i går men han spelade ju match och svarade av förståeliga skäl inte, sedan hann jag inte ringa efter matchen men UNT gjorde det och du kan läsa vad PW säger här
http://www.unt.se/sport/hockey/pw-nara-sskbr--men-inget-ar-klart-1203455.aspx

CiprY sa...

tackar! hoppas verkligen att han skriver på för SSK, gärna denna säsong + nästa.

Marie Hallman sa...

cipry: verkar ju som om Almtuna gärna gör en deal, samtidigt som de så klart vill ha en -för deras del -bra deal. Handlar nog mest om stålars.