söndag 14 november 2010

Vänskaps (???)match

Det är inte bara Tre Kronor som är ute och spelar, J18, J20 och Damkronorna är också i gång och jäklar vad det gick hett till i J18:s match mot Finland i går. I alla fall mot slutet då det utbröt en storfajt på slutsignalen.

Eller vad sägs om den här raden utvisningar:

Gustav Björklund, Sverige 5 min roughing +20 min game missconduct
Sami Salminen, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
Ville Ahlgren, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
Roni Rukajärvi, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
Ludwig Blomstrand, Sverige, 5 min roughing +20 min game missconduct
Matti Lamberg, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
Toni Kallela, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
Jeremy Boyce Rotevall, Sverige, 5 min roughing +20 min game missconduct
Heikki Liedes, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
Marcus Boman, Sverige, 5 min roughing +20 min game missconduct
Rasmus Ristolainen, 5 min butt ending +20 min game missconduct
Karl Johansson, Sverige, 5 min roughing +20 min game missconduct
Joonas Valkonen, Finland, 5 min roughing +20 min game missconduct
William Karlsson, Sverige 5 min roughing +20 min game missconduct

Utvisningar totalt:
Sverige (195 utv min) fördelat på 10x 2, 7x5+20,
Finland (222 utv min) fördelat på  11x2, 8x5+20

Hur det gick i matchen?
Jo Team 18 förlorade med 2-4 trots att man vann skotten med hela 53 -26 (18-13,13-7, 22-6).
Mika Zibanejad blev matchens lirare för Sverige, han gjorde även 1-2 målet (assisterad av Karl Johanson) och spelade fram till 2-2 som gjordes av just Karl Johansson. Är en andraassist på Rasmus Bengtsson där.

Båda Sveriges mål gjordes i andra och sedan var finländarna ruskigt effektiva som satte två mål till på sex skott medan svenskarna bommade 22 (hur är det möjligt???).
Sverige hade Marcus Due-Boje i mål, Finland hade Sami Perhonen.


Vet inte vad som ledde till slagsmålet och team 18 har match nu i eftermiddag så det finns ingen att fråga för tillfället men heta känslor verkar det ha varit i alla fall.

2 kommentarer:

Benny sa...

Marcus Due Boje? Är inte han son till den kraftigt överskattade backen Christian Due Boje som spelade i dif under forntiden? Om Due Boje också spelar för Dif, var det ju knappast oväntat med tanke på vilka jättesåll de har mellan stolparna nuförtiden.
De borde haft Niklas Lundström i kassen i stället.

Marie Hallman sa...

Benny: Ja han är son till duktige backen Christian Due Boje. Han har varit riktigt bra Marcus och är värd chansen.