fredag 12 november 2010

Jhonas och Wesslau ... del 10 "the amazing Enroth video"

Det var ny match för Jhonas Enroth i Buffalo i natt (till i dag fredag). Blev tyvärr förlust i förlängningen 2-3 men kolla in den här räddningen!!!! Eller som det står på Buffalos hemsida "the amazing Enroth video"

Hur gör han???? skriker kommentatorerna och det är en grym prestation, utan klubba också.

Jhonas tog 25 av 28 skott i matchen men det blev ingen svenskduell i målet då det var Biron som vaktade Rangers kasse efter att Henke Lundqvist lämnat sjukåterbud kort före matchen.

Kul att se Jhonas ta för sig och spela med sånt självförtroende som han gör!!

Ingen match för Wesslau i natt, blir kanske i helgen som ju är de stora speldagarna i AHL.

Tror jag har glömt skriva men jag har fått mejl från Jonas Andersson. Han har haft en skada runt nacken, axlarna men hoppades vara klar för spel till helgen. Ska kolla hur det blir med det.

9 kommentarer:

Eric sa...

Skönt att Jonas är påväg tillbaka då, hoppas iofs att det går skitdåligt så han kommer till AIK istället :D

Marie, keep calling Gozzi jag får abstinens snart! Du är den enda journalisten som lyckas få tag i information och jag vill veta vem vår (förhoppningsvis) nya back (och kanske) målvakt är!!

CiprY sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA skulle Enroth gå till Solna aik? hahaha lär ALDRIG hända, kommer han nånsin tillbaka till Sverige så blir det SSK så klart.

Lossenlad sa...

Men vänta nu? Är jag helt ute och cyklar om jag säger att det ser ut som att det är BACKEN och inte Jhonas som räddar?

Kolla in sista reprisen, ser som att den tar på backens klubba och ner på Johnas

Eric sa...

@CiprY

Du kan troligen ej läsa, snälla gå om grundskolan.

Jonas Andersson, EJ JHONAS.

Jävla retard.

CiprY sa...

@Eric... Du sa " hoppas iofs att det går skitdåligt så han kommer till AIK istället" sen

"jag vill veta vem vår (förhoppningsvis) nya back (och kanske) MÅLVAKT ÄR!!" du ser i en artikel som mest handlar om Jhonas Enroth.
Så du kanske t.o.m. kan förstå att man missuppfattar.
Och att kalla nån en "retard" visar vilken nivå du är på.
Mvh CiprY

Marie Hallman sa...

Eric: Ja, det är bra, aldrig kul med skada. Och jag hoppas ju att det går bra i Manitoba!
Gozzi...vi får se när jag får tag på honom. Inte säkert han kan berätta något ändå ju!

Cipry: Om du hade läst hela Erics inlägg utan att direkt spy på AIK så hade du nog fattat. Han skriver ju "Jonas är på väg tillbaka" och relaterar till just det jag skrev i inlägget om Jonas Andersson.
Fel av Eric att kalla dig retard, absolut, men varför kastar ni skit på varandra över huvudtaget?! Snälla sluta med det. Jag överväger seriöst att ta bort kommentarerna helt, vill egentligen inte men jag vill inte att alla ska kasta skit på varandra heller. Okej?!

Lossenlad: Nja, jag håller nog med kommentatorerna i klippet, bra räddning av Jhonas där, han liksom trycker fast pucken mot benet med armen. Way to go!

Lossenlad sa...

Har tittat på klippet om och om igen nu.
Pucken tar på backens klubba och ner på Jhonas benskydd och ut, helt övertygad om det. Så utan backen hade pucken gått in över Jhonas arm och benskydd.

Man ser inte det förens dom visar den absolut sista vinkeln.

Hur som så har han gjort det bra nu när han väl fått chansen. Bara hoppas han kan fortsätta leverera.

Anonym sa...

Hej Marie! Strunta i alla onödiga kommentarer här. Det är bara att sluts svara på dom, så dom inte får någon uppmärksamhet.

Du har inte hört något mer om Widing? DIF ledning börjar tröttna på han. Han sliter och kämpar, men han är där för att göra mål. Enligt säkra rykten så spelar han i fjärde linan nu på träningarna. Måste vara något på gång?

MVH
Johan

Marie Hallman sa...

Johan: jo, sant. Men, ja, äh. Tack för pepp i alla fall :) Jag sökte Monten i går i ett annat ärende och han brukar ringa tillbaka så jag vet inte om de har tagit sig ett par dagar ledigt. Jag tänker vara ledig i kväll för första lördagen sen i juli men jag kan kolla lite i morgon. Att widing kör i någon fjärde kedja behöver å andra sidan inte betyda att han är på väg bort...kan vara men behöver inte vara så.