måndag 29 november 2010

Ersättare för Toskala på väg in. UPPDATERAD

Det blev lite kryptiskt när den samlade pressen pratade med Toskala efter matchen.
Det kommer en intervju senare, ni förstår när ni läser den, vad jag menar med kryptiskt.

Men det som är 100 procent klart är att Toskala inte spelar i AIK i december.

Heinos ljumskar är ... "sådär" fick jag besked om efter matchen. Han är inte i form för att vara backup.
Det bäddar ju för juniorkeepern Niklas Lundström men AIK vill ha in en annan seniormålvakt och AIKs sportchef Anders Gozzi jobbar nu på en deal med en ny målvakt och om det som Gozzi just nu jobbar på går i lås så kan det bli klart med en ny seniorkeeper i morgon eller de närmsta dagarna.

Jag har tyvärr - just nu - dålig pejl på vem det kan vara. Men jag fick precis veta av Gozzi att man jobbar på en annan lösning men vem AIK jobbar på ville han inte gå ut med förrän de är klart om dealen går i lås eller inte och det kan jag förstå.

UPPDATERAT: Enligt ytterligare uppgifter så är en ny målvakt helt klar. Information ska enligt uppgift ha gått ut till spelarna om det också. Och namnet ska då - enligt uppgift - bli officiellt i morgon, tisdag.
Jag vet inte varför man inte går ut med det officiellt i dag om det nu är klart och därför vill jag betona att jag inte har hundra bekräftat att det redan är helt klart med en ny keeper. Men det lät hur som helst på Gozzi som att det är väldigt nära. Så vi får se under tisdagen då...

7 kommentarer:

Frank sa...

Björn Bjurling.

Anonym sa...

Nej, inte Bjurling! Snälla någon...

Lossenlad sa...

Gissar också på herr BB

Veiko sa...

Japp det är Björn Bjurling. Pratade med BB idag.

telgetok sa...

Men gud va svårt att veta vem Hallman!
Hela Sverige hajjar ju att det är din största favvorit BB King.

Eric sa...

Nej, NEJ NEJ

FAN

Varför kan vi inte fixa en yngre målvakt som vi kan ha som backup nästa säs också? 19-20 åring istället! !!!

Marie Hallman sa...

Till allihop: Klart att det KAN vara Bjurling. Det skulle förklara varför de inte vill gå ut med det officiellt i kväll utan för att man vill vänta till i morgon av respekt för Brynäs. MEN glöm inte att "alla" var stensäkra på att det skulle vara BB när det visade sig vara Toskala för en månad sedan så även om man Bjurling ligger bra till i gissningarna så går det inte att slå fast att han är klar förrän man vet mer eller får höra det officiellt.

Eric: Lundström finns ju men det behövs en mer stabil back up om något skulle hända Fasth.