tisdag 19 oktober 2010

Kempe: "Jätteskönt att det vänder"


 
(Mario Kempe FOTO: DANIEL PETTERSSON/JARNKAMINERNA.SE ARKIVBILD.)

Tredje målet på två matcher.
Mario Kempe har hittat flytet och nu öser han på mer än någonsin.
Att han återigen fick sätta segermålet var så klart:

– Jätteskönt! Och jätteskönt att det vänder. Men jag tycker inte att det var rättvist att vi låg under med 3-0 efter första. De får tre turliga mål men vi kände att jobbar vi på där så kommer det. Och det gjorde det, säger Kempe som även säger så här om…

… Att Marcus Nilson blev diskvalificerad från matchen trots att han egentligen inte hade fått matchstraff:
– Det var lite konstigt och jag förstod inte riktigt vad som hände där eller varför de visade ut honom (från matchen) men vi tog det som tändvätska.

(Glad efter segermålet.... FOTO DANIEL PETTERSSON/JARNKAMINERNA.SE)


… Segermålet:
– Jäkligt skönt att få sätta det men det är egentligen (Daniel) Brodin som ska ha målet. Det är han som lägger fram pucken där och jag behöver ju bara stänka in den, he, he.

… att målskyttet verkar ha släppt rejält nu:
– Jag sa ju det när de första målen kom, att nu så kanske det lossnar för mig. Det är bara hoppas att det håller i sig.

… kvällens skönaste fint (se noterat):
– Nä jag vet inte men jag såg Falk störta på mål en bit bort, jag tänkte att jag skjuter så kanske det kan studsa ut en retur vid honom men det gick inte


(Mario tar täten för segerjubel. FOTO DANIEL PETTERSSON/JARNKAMINERNA.SE)


… hur många finter han har:
– Jag tränar på flera finter sedan kommer de spontant när det är läge…
Den här då? Har du tränat på den?
– Ja många gånger, he, he.

Inga kommentarer: