lördag 7 augusti 2010

AIK nästa lag ut...

Efter SSK:s två matcher på Gotland så är det nu dags för AIK att köra sin första träningsmatch för säsongen på samma ö.

AIK möter division ett laget Nynäshamn klockan 16 i dag i Visby och man gör det i en ny, retroinspirerad tröja med knytning i halsen och ränder på underarmarna och i halslinningen.
Bilder hittar ni på AIKs hemsida om ni klickar på den här länken.

"Det är en klassisk AIK- tröja som berättar om vår historia. AIK är tillbaka i elitserien för att göra intryck och där är vår historia viktigt" säger klubbens marknadschef Jan Herrström på AIK.se.

På samma hemsida finns uppställningen inför första matchen som ser ut så här:

MÅLVAKTER:
Christopher Heino Lindberg (står första perioden)
Niklas Lundström (står andra perioden)
Viktor Fasth (står tredje perioden).

1:A FEMMAN
Dick Tärnström - Jonas Liwing, Daniel Bång - Christian Sandberg - Johannes Salmonsson.

2:A FEMMAN
Stefan Johansson - Fredrik Carlsson, Oscar Ahlström - Viktor Ahlström - Joakim Nordström

3:E FEMMAN
Peter Nolander - Filip Olsson, Mattias Beck - Oskar Steen - Daniel Rudlätt.

4:E FEMMAN
Patrik Nemeth - Mikael Österberg, Tobias Ericsson, Johan Andersson, Patric Blomdahl.

Extra spelare: David Engblom, Richard Gynge.

Den enda spelare som saknas är Andreas Dahlström som fortfarande kör rehab och väntas vara spelbar i oktober. Vet inte varför poängkungen Gynge satts som extraspelare men jag ska lyssna lite.

Den som vill följa AIK:s liverapport från matchen kan göra det här.

9 kommentarer:

J. Ölvestad. sa...

Fantastiskt fula tröjor. Ser ut som random division 2-lag.

Anonym sa...

Tycker tröjorna är riktigt snygga!

J.Ölvestad, hmm undra varför han inte gillar tröjorna.

Marie Hallman sa...

J Ölvestad: Håller inte med. Jag tycker det var fina tröjor, snyggt med snörningen.

Anonym: Ja varför tror du? ;) Men jag tycker både DIF och AIK har fina tröjor jag.

CJ sa...

Marie, var följde du liverapporteringen av AIK:s match? Och kommer man kunna följa de kommande matcherna där också?

Marie Hallman sa...

CJ jag följde den på aiks twitter på den här länken: https://twitter.com/AIKishockey
Det var AIKs nye presskille som var rapportör på plats. Jag vet inte om han kommer vara på alla matcher, glömde fråga.
Sportbladet hade rapportering också vet inte vilka andra matcher de kommer vara på.

Marie Hallman sa...

CJ: Glömde skriva det men jag kommer åka på några matcher och liverapportera. Har inte råd att åka några längre sträckor men ska försöka ta mig till de AIK, DIF och SSK matcher som är hyfsat i närheten och köra liverapporter från dem.

CJ sa...

Grymt, Marie. Keep up the good work...

Anonym sa...

Daniel Widing klar för Djurgården.http
://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7227.

/Blue Saints

Marie Hallman sa...

Blue Saints: Så då fick han frågan som jag undrade vad han skulle svara på... ha ha. Kul. Jag har tänkt ringa honom nu i helgen men det hann bli klart före. Ska slå en pling ändå :D