söndag 4 juli 2010

SSK värvar...

... men ingen ny spelare denna gången utan en ny målvaktstränare. Den nye heter Stefan Ladhe och är tillsammans med Djurgårdens nye målvaktstränare Thomas Magnusson Sveriges allra bästa på området.

Ladhe är för övrigt även ny målvaktstränare i Tre Kronor också, något som han kommer att kombinera med jobbet i SSK, så det är fler än jag som håller hans kunskaper högt. Både han och Magnusson var tillsammans med och grundade Sweden Hockey Institute (SHI), så det blir lite lattjo att se dem i varsitt bås i derbyna mellan DIF och SSK.

Jag sitter på dn.se i dag så jag hinner inte göra någon intervju för bloggen idag söndag men ska se om jag kan få till en i morgon måndag istället. (Ska försöka få till en med Magnusson också i sommar, men inte just nu då.)

Måste inflika också att jag tycker att SSK:s förre målvaktstränare, Anders Persson också gjorde ett bra jobb! Bara för att få det sagt. Han jobbade inte heltid som Ladhe (nästan) kommer att göra nu men gjorde ändå ett fint jobb.

De SSK-fans som vill veta lite mer om Ladhe kan gå in på hans hemsida som ni hittar på den här länken.

Dela

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du gjort en intervju med Nisse Ekman sen han vart klar för DIF? Eller har jag missat den. Om du inte gjort en vore det en dröm :)

DIF SS

Marie Hallman sa...

DIF SS Nope jag var ju utomlands när han skrev på och har inte gjort någon ännu. Tänkte spara den lite framåt försäsongen. VI får se när den kommer men jag ska göra en det ska jag.

Jonas sa...

Nu tog du väl i ändå när du hävdar att Magnusson och Lahde är Sveriges bästa på området? Sanningen är den att båda är ju omsprungna av framförallt Erik Granqvist men också av Pekka Alcén i Brynäs. Sen är inte AIK:s Stefan Persson långt efter heller och kanske också förbi. Magnusson och Lahde är ju kvar vid den något förlegade butterfly-stilen när det nu är Hybrid som är den bästa och mest ulitmata stilen och det är ju den som Granqvist och Alcén lär ut.

Marie Hallman sa...

Jonas: Det är klart jag känner till både Erik och Pekka. Båda gör ett kanonjobb. Liksom AIK:s Stefan Persson med flera. Men precis som du tycker att de är bäst så tycker jag att Magnusson och Ladhe är i topp. Vi har olika åsikt där. Att jag tycker att de två är bra förtar ju inte på något sätt jobbet som de andra gör. Tycker jag i alla fall. Både Ladhe coh Magnusson har varit/är knutna till Tre Kronor och hockeyförbundet coh det är ju inte utan anledning heller. Men som sagt, det ena förtar inte det andra. Jag tycker de här två är uppe där i toppen, sedan finns det fler som är bra. Ju fler desto bättre.