torsdag 8 juli 2010

Det är ju själva fan...

Det ska fan vara målvakt i NHL. Speciellt som man är ung, lovande och på väg upp.
Just som man tror att nu så.... så nä. Så är det tillbaka till farmarligan igen.

Jhonas Enroth kände sig efter två år i Portland redo för rollen som backup bakom Ryan Miller i Buffalo. NHL-lagets manager, Darcy Regier tyckte också han var mogen för det. Med betoning på tyckte.

För en vecka sedan gick Regier ut och muttrade något om att Jhonas nu var mogen för att pröva på rollen som tvåa.
För några dagar sedan hade det ändrats till resonemang som "frågan är om vi ska ha Enroth som back up eller om vi ska hitta någon annan nu och ha som tvåa och sedan kanske i så fall plocka upp Jhonas Enroth för en del matcher under säsongen. Han (Enroth) är redo för åtminstone några matcher här uppe ( i NHL) kommande vinter".

Ett uttalande som under torsdagen ändrades till sorry grabben. Nu har vi förlängt med Patrick Lalime. Ouch.

Jaha ja. Ett år till för Onerooth i Portland alltså. Jag hade tänkt ringa honom men han är inte hemma utan är på andra sidan pölen på Buffalos utvecklingscamp och kör. (Förra veckan körde han för övrigt med Allaire på Ritorp i Solna).

Men Jhonas verkar ha tagit beskedet att Lalime är tillbaka och att han själv får ta en ny sväng till Portland - och där antas spela 60-65 matcher för Pirates - med fattning.

- Det finns mycket jag har kvar att lära mig, som om jag måste spela i Portland så kommer jag åka dit och göra mitt bästa. Jag tycker att vi hade ett riktigt bra lag ( i Portland) förra året. Jag trodde verkligen att vi skulle gå långt i slutspelet, men det gick som det gick. (Portland vann sin division men åkte ut i första omgången av Caldercup), säger han till lokaltidningen Buffalo Sports Daily.

Ska kolla när han kommer hem i stället men det är tur att han är envis som fan Jhonas. Jag tror han kör på och kör ut Lalime. Förr eller senare ska det gå. Go Jhonas!

Dela

4 kommentarer:

Jerker sa...

Enroth kändes redan i SSK kraftigt överskattad och om han nu varit så bra som alla påstår borde han rimligen ha varit tvåa i Buffalo. Han borde göra som Gistedt - ge upp och komma hem och spela på den nivå han behärskar - hockeyallsvenskan.

Marie Hallman sa...

Jerker: Det där får stå för dig, jag håller inte alls med. Tvärtom. Han har det som behövs och kommer att få chansen, till skillnad från Gistedt.

bigge sa...

Jerker: Då kan du inte ha sett Enroth spela speciellt mycket när han var i SSK. Inte för inte som han var i absoluta es-toppen i statistiken trots att han spelade i ett bottenlag. Tror snarare att du har något emot Enroth snarare än att alla andra skulle överskatta honom.

Marie Hallman sa...

Bigge: håller med dig där.