fredag 7 maj 2010

Bra där SSK

När jag nu har gnällt på SSK i inlägget under om Jens Olsson vill jag bara passa på och ge lite beröm till klubben också. Allt är ju inte svartvitt.

SSK har insett att de publiksiffror som man har haft inte funkar i längden. Man har insett att det är viktigare att knyta upp fans på säsongskort - om än med rejäl rabatt - än att hoppas på lösbiljettförsäljningen ska ge stora pengar, vilket den inte har gjort.

I måndags släppte SSK därför ett fint erbjudande där man får 40 procent rabatt jämfört med lösbiljettpriset om man slår till nu. Med det säsongskortet i handen går det att se matcherna från sin favvoplats för endast 89 spänn mer match (Och inget annat! Var trött i mössan och skrev 95 först, ber om ursäkt för det felet då det ska vara 89 kronor så det är ju ett kalaserbjudande!). Mycket bra agerat SSK.

Det verkar som om responsen varit bra också, det är positivt. Så bra jobbat där SSK, mer sånt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ärligt?! Har du sett det först nu???

Marie Hallman sa...

Anonym: Nä men jag skrev om det nu. Det är ju ingen nyhet, utan har varit känt sedan i måndags men jag tycker det är ett kalaserbjudande och värt att uppmärksamma. Något fel i det?

Anonym sa...

Någon har tydligen bestämt sig för att få dig Marie att tröttna på att skriva om SSK?
Strunta i han/hon, vet att de flesta som följer ditt bloggande är glada för allt som skrivs om SSK, och Stockholmshockeyn.

VH/Centh

Anonym sa...

Nää men att skriva om 1 vecka gamla grejjer är kanske inte det man som läsare av din blogg sedan flera år är vän med.
Ceth>> Gör Marie ett dåligt jobb? Nopp, tycker jag inte. Ser inte vart jag skrev det!

Mera Djurgården nu...

//Nicke

Marie Hallman sa...

Centh: hm, ja det är en eller ett par här och på SSK forumet som jobbar hårt på det. Och ja, det förtar lusten och glädjen en del det gör det. Klart man blir ledsen men sedan vet jag att det finns många sköna läsare som håller på SSK som gärna vill läsa mer om Tälje, som du Centh. Och det är viktigare för mig. Jag skriver för er. Det vet du. Tack för att du läser!

Nicke: Tack för din åsikt och för att du läser trots allt.

Anonym sa...

Skriver jsg stt Du påstår att Marie gör ett dåligt jobb?
Din attityd kan Du däremot jobba lite på, tycker jag.

Ha en bra fredagskväll nu /Centh

Anonym sa...

Marie>> Har tyvärr sett det och bara att beklaga att de inte ser den gratisreklam som Du med ditt skrivande åstadkommer.

Strunt samma nu, trevlig fredagskväll. VM har börjat :)

Anonym sa...

Edit.... Avslut till föregående kommentar: VH/Centh

Marie Hallman sa...

anonym: Det är som det är. Jag skriver som sagt för dem som vill läsa, övriga kan jag inte göra mycket för/åt.

Centh: Du vet att jag uppskattar all pepp och alla intressanta kommentarer som du har! Ha en bra fredagskväll allihop! :)

Myran sa...

Detsamma önskar jag er! Va fan har VM redan börjat... :-O