onsdag 14 april 2010

Nära nedsläpp nu...

.. i finalmatch nummer ett på Hovet.

Här är lite bilder från Djurgårdens sista ordentliga träning, på onsdagen, inför finalstarten.


(Foto:www.hockeymedmariehallman.se)





(Coach Montén specialdrillar några tekare. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)





(Wesslau. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)





(Mathias Tjärnqvist laddar på specialositionen framför målet. Stefan Ridderwall fick agera motståndarmålis. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)




(Det gäller att vara beredd på kontringar.... Foto:www.hockeymedmariehallman.se)




(... kan nog bli en och annan två mot en för Wesslau att ta hand om. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Riddarn, som nu har ett mighty skägg. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)





(Även om skägget inte syns här... han ligger högt upp i interna skäggligan måste jag säga. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)




( Marcus Krüger plockar puckar. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

6 kommentarer:

Jimmie sa...

På jobbet två timmar tidigare än vanligt i dag, fullt ös hela dagen fram till en avlappnande final? :P

Jag tror som du att vi vinner med 4-2 i matcher!

Tror också att HV kommer underskatta oss lite i början trotts att vi slutade 2a!

Anonym sa...

NU KÖR VI!

Jonny sa...

Lill-Riddarn på väg till Timrå...

http://st.nu/sport/timraik/1.1956949-ridderwall-hetaste-namnet-for-tik

Heino-Lindberg på väg bort från AIK.
http://hockeysverige.se/news_show_heino-far-lamna-aik.html?id=9701497

Där har du lite saker att hugga tag i Marie :-)

Marie Hallman sa...

Jimmie: avslappnande lär det nog itne bli ha ha, och jag tror inte HV underskattar DIF men det blir en bra match tror jag! :)

Anonym: Precis :)

Jonny: Jag pratade ju med Stefan häromdagen, han är rätt bestämd på att inte kommentera något just nu vill bara koncentrera sig på slutspelet. Men att Timrå är intresserade förstår jag.
Att AIK var intresserade av en ny målvakt hörde jag redan i början på veckan eftersom de börjat ringa runt till agenter i jakt på en ny. Sedan är ju frågan om det är Heino eller Holmgren. Beror ju lite på vad AIK får på kroken antar jag. Sedan har Heino haft problem med skador och sjukdomar, det kan ligga honom i fatet. Å andra sidan är han bra när han är bra så det är tufft val för AIK.
Jag fick föresten en fråga om Stefan var på väg till AIK och det törs jag (utan att ha frågat honom) svara bestämt nej på, Alla gånger. Har enormt svårt att se honom byta omklädningsrum på Hovet. Känns omöjligt.

Jonny sa...

Varför känns det omöjligt? Hans farsa som var en sån dif-ikon bytte ju och han är ju enligt egen utsago (precis som Björn Bjurling) AIK:are så varför skulle det inte vara möjligt? Och det är ju många som tidigare har bytt mellan lagen.

Dock så känns det som om de tröttnat på Heino-Lindbergs höga frånvaro och satsar på Holmgren som backup och värvar en ny etta. Kanske Tellan, kanske Nicklas Dahlberg eller kanske någon helt annan.

Marie Hallman sa...

Jonny: jo det känns omöjligt utifrån vad han och jag har pratat om tidigare utan att gå in exakt på vad. Jag skulle bli minst sagt ställd om han skrev på, tror nog jag kan lova att han inte gör det. Däremot har du nog rätt i att Heino ligger pyrt till, framför allt om AIK hittar en ny förstekeeper. Fast jag har svårt att se Tellan i AIK, han är väldigt mycket Djurgårdare.