onsdag 7 april 2010

Lite fler citat...

Det kommer snack senare med Gustaf Wesslau och Timmy Petterson men tills dess...


...Här är några spridda citat från spelargången:


– Jag visste inte vad Oscar hade tänkt för skott, om det var hårt eller löst så det vara bara att försöka stå och styra där...

Så du satte upp klubban med flit för en styrning eller var det flax?

– Ha, ha ja det var nog både lite tur och lite skicklighet blandat, ha, ha.

(Djurgårdsforwarden Andreas Engqvist om styrningen som gav DIF 1-1 i andra perioden)



Två stygn blev det.

(Djurgårdsbacken Marcus Ragnarsson om sin sejour ut till omklädningsrummet i andra perioden då han fick sy ögat).



– Jag tänkte att jag väntar så länge som möjligt med att flytta mig och det gjorde jag, he, he.

Sedan tacklade han in sig själv i sargen?

– Ja, he, he precis. Det var det jag ville.

( Djurgårdsforwarden Christian Eklund om situationen där Jämtin kom i full fart och skulle tackla men åkte först in i sargen själv.)



– Han sätter till en klubba, eller armbåge eller något, det var därför jag fick en fläskläpp.

Det såg ut som om du tacklade in dig själv i sargen?

– Näää då såg du nog fel, det var någon smäll men det är slutspel så det får man ta.

(Linköpingsforwarden Andreas Jämtin om nyss nämnda situation.)



– Han gjorde en bra räddning. Det kändes som jag hade den men i vissa matcher är det bara så, då gör de såna där sjuka räddningar bara.

(Jämtin om Gustaf Wesslaus mäktiga plock i tredje.)



– Det var såna här matcher man drömde om att spela som liten, man står på isen för att spela såna här matcher.

( Jämtin om trycket på ett fullsatt Globen)



– Jag måste ge en stor eloge till domarna. De har fått mycket skit men i den här matchen ska de ha cred för att de gör en bra match. Så en stor eloge till dem.

(Jämtin berömmer domarparet Andersson och Sjöberg)

2 kommentarer:

JayJay sa...

Kan förstå att Jämtin var nöjd med firma Andersson/Sjöberg...

Marie Hallman sa...

Jayjay: ha, ha ja precis!