onsdag 17 mars 2010

Dagen före dagen. Lite bilder från onsdagens Djurgårdsträning

Här är lite bilder från onsdagens träning, för dem som vill tagga igång inför kvartsfinal ett mellan Djurgården och Brynäs i morgon...


(Stefan Ridderwall får en redig dusch av lagkompisarna. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Tränarparet Hardy Nilsson och Micke Johansson ser nöjda ut med träningen. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)




( Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Jimmie Ölvestad (vit tröja) och Marcus Ragnarsson (blå tröja bredvid) körde på. Båda hoppas kunna vara med i morgon även om Ragnarsson var väldigt slutspelshemlig och inte ville prata om sin skada. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Någon, jag säger inte vem, övade lite prickskytte mot plexiglaset och inte ont anande reporter... ;) Jävlar vad det small i plexit. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Mycket spel mot båda kassarna, här mot Gustaf Wesslau. Mark Owuya fanns också med fast som tredjekeeper. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Mycket media på plats. Marcus Nilson hjälpte fotografen från SvD med blixten. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Vem som står? Lika bra att fota båda på en gång kanske. Svaret kommer 19.00 i morgon torsdag. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

9 kommentarer:

Unknown sa...

vart befinner du dig imorgon marie? i gävle hoppas jag!
har du förresten någon kommentar på att markström blev årets rookie? tycker de känns lite fel med tanke på att han spelade förra säsongen och är långt ifrån en "nybörjare" som de stod att han blivigt utsedd till i dn...

Marie Hallman sa...

erika: Jo jag ska dit :) Bra för mig att det är så nära då har jag råd att åka! Och hinner också eftersom jag kommer göra kvalserien sedan när den drar igång med.
Jag tycker det är märkligt faktiskt, det här med Markström.
I mina ögon är han allt annat än en rookie, jag tycker att det ska vara någon som gör sin första säsong i elitserien men de har tydligen andra kriterier.

Anonym sa...

Marie, kan du förklara hur Jacob Markström blev årets rookie i år? Var inte han rookie förra året?

Tompa sa...

Tjena Marie..
Vill tacka för en kanonbra blogg med det mesta en DIF-anhängare vill veta/ läsa om "sitt" lag..

Vi hoppas såklart DIF spöar Brynäs ikväll och lägger an tonen, hur tror du att slutspelet kommer gå för mitt kära DIF? Det har varit 9 (nio)!!! TUNGA år ska du veta sen senaste guldet.

Kämpa på du gör ett kanonjobb!

Marie Hallman sa...

Anonym: Nej, det var Victor Hedman som blev årets rookie förra säsongen.
Markström gjorde sin seniordebut redan 2007-2008 då han stod sju matcher i kvalserien. Jag håller med om att det är konstigt att en spelare som redan varit med ett tag kan bli rookie men här har du reglerna (hämtade från hockeyligan.se:

* Spelare kan delta i tävlingen t.o.m. att de blir sista års A-junior.

* Spelare kan bara utses till Årets rookie en gång.

*Spelare kan delta i tävlingen under innevarande säsong de fyller 26 år. Dessa spelare kan endast deltaga under förutsättning att de ej sammantaget gjort/kryssats fler än 30 matcher i grundserien tidigare säsonger.

Jag såg att Markström sa till gd.se att det borde heta "årets junior" istället.... och det kan man ju hålla med om när det nu blir så här.


Hej Tompa:
Jag tror Djugården tar SM-guld efter att ha slagit HV71 i finalen. Tippade faktiskt det redan i augusti fast just då kändes det lite wild and crazy. Och fast jag tippade DIF som sexa i tabellen så trodde jag att bara de tar sig till slutspelet så...och nu är de ju här så ingen idé att ändra på det tipset, tvärtom. Nu känns det rätt stabilt oc inte så wild and crazy längre :)

Tack för snälla ord också Tompa och tack för att du läser :D

Olle Qvennerstedt sa...

Marie,

Fint bildreportage, så nära, man nästan hör ljudet i den ödsliga hallen.
Tror faktiskt att DIF tar den här matchserien mot Brynäs, de har något på gång.

Olle Q

Marie Hallman sa...

Olle: Tack :) Den där pucken i plexit ringer fortfarande i mitt öra måste jag säga... närå men j-r vad det small.
Jag tror också på DIF, fast Brynäs kommer streta emot bra. 4-2 till Djurgården är mitt tips.

Olle Qvennerstedt sa...

Marie :)
4-2 låter realistiskt.
De kan gå ännu längre, DIF alltså.
Har du något tips om deras framtida öde, så skriv gärna ner det och gå till kiosken och satsa en tjuga på det.
Och!
Glöm inte nästa gång att hjälm på dig när du plåtar.

Olle Q

Marie Hallman sa...

Olle: Men jag stod ju bakom plexit :) Jag tror DIF vinner SM-guld, får se hur det blir med det.