lördag 30 januari 2010

Sågar Djurgården av Rögle?

Djurgården tar emot Rögle på Hovet i dag, lördag. Rögle som har det riktigt tufft just nu och som kan bli mer eller mindre avsågade om DIF vinner den här matchen.
Jo jag vet att det är 30 pinnar kvar sedan att spela om men det är ju inte bara Rögle som kan ta poäng där så... torsk här så är det bara ställa in sig på kvalserien för Ängelholmslaget.

Ett faktum som givetvis gör att Rögle kommer spela för sitt liv och inte alls blir någon lätt match.

Jag såg Rögletränaren Gunnar Persson på Hovet när AIK och Borås möttes i går fredag. Jag tror inte det var sitt gamla lag Borås han spanade in.... snarare kollade han väl in ett tänkbart kvalseriemotstånd i form av Gnaget.

Gustaf Wesslau står i mål idag för Djurgården.


Södertälje är i Jönköping och möter HV71. Nyförvärvet Riku Helenius står enligt swehockey i mål.

Tuff match det där, inte minst med SSK:s bortafacit men nu är det bara elva matcher kvar med den här och inför matchen enbart tre poäng upp till fast mark så nu finns det inget att be för utan bara öka farten och ge allt.

Jag är på Hovet, kommer snack senare i kväll härifrån

6 kommentarer:

Nicke sa...

Analys av matchen: DIF körde över Rögle, kort och gott! Tack för det! :)

//Nicke

Stefan sa...

Bye Bye Rögle

Sven D. sa...

Hej Marie!
Vad skönt att vara på plats i "tjurarenan" och för det första se så många SSK:are på plats och sedan se vändningen till seger. Sköönt, skönt. Helenius har nog inte fått tröja nr 1 för inte. Han var bra även att jag tyckte 2:an inte såg otagbar.

Socialt bor jag rätt, hockeymässigt fel för varje morgon när jag kommer upp i köket ser jag taket på tjurarnas arena, det hade varit skönare att se taket av templet. Tänk om det templet legat i Smålands Jerusalem!!

Robin Fredriksson sa...

Hej Hallman.

Vore grymt att få ett snack med Kyle igen, minns det reportage med honom innan säsongen. Det var tungt.

Han har ändå pangat in NIO mål i år, tio om han hade fått målet idag... När gjorde en back i DIF så många mål sist?

Robin Fredriksson sa...

Okej, Ragnarsson gjorde 12 mål förra året, det var tydligen sist.

Marie Hallman sa...

Nicke: Ja typ, men första perioden? Vad gjorde Djurgården där???

Stefan: Jo, det luktar både kvalserien och allsvenskan lång väg om Rögle, totalt akterseglade.

Hej Sven! Lite lattjo att Riku fått Jhonas tröja... undrar vad Oneroot tycker om det?! Förstår att det är lite problem med logistiken när du bor där :) Men idag fick du njuta!

Robin: Kyle? Hm, ja kanske, vi får se!