fredag 29 januari 2010

Fredagshockey

Fredagshockey på Hovet, då AIK tar emot Borås.
AIK har 2-1 i matcher på Borås så här långt.
Så här har det sett ut i de tidigare matcherna.

13/10 borta förlust, 3-4, Heino klev av med skada i andra pausen. Fredrik Holmgren stod i tredje perioden.
15/11 hemma, vinst , 5-0, Heino höll nollan.
15/1 borta, vinst 2-1 Heino stod i mål.

Det är för övrigt Christopher Heino Lindberg som står i mål idag också. Fredrik Holmgren är backup.

Jag är på plats på Hovet, kommer snack med någon i AIK senare i kväll.

5 kommentarer:

Larry sa...

Gozzi brukar väl ranta i dina krokar Marie emellanåt. Hur är det med nummer 27:s återkomst har de helt gett upp???

Marie Hallman sa...

Larry: Är helt kört. Se inlägg jag precis la in. Sorry. Nu kanske du förstår vad jag menade med långskott. TYcker det är jättesynd, hade varit ett kul tillskott till AIK och serien.

Larry sa...

Marie: Ja men för mig är uttrycket "långskott" som att något är totalt omöjligt och att det är något som nästan är påhittat. Det var ju faktiskt enormt nära att han kom till AIK, det får väl du också erkänna ;-)

Anonym sa...

Ja, även kanadensiska hockeyjournalister tyckte ju att det var märkligt att inte Laraque gick igenom waivers efterom det bara var en enda klubb som hade kunnat plocka honom (pga sitt cap), och den klubben av flera anledningar kunde konstateras inte ha något intresse.

Marie Hallman sa...

Larry: Absolut, det var nära på så sätt att han ville och att AIK lyckades få Montreal att säga ja till slut. Det var stort. Men ord kan ha olika betydelse för olika människor, för mig är långskott mer att det är något som är långt borta av olika skäl. Så vi ser lite olika på det ordet du coh jag ;)

Anonym Jo precis. Nu har han ju möjlighet att gå var han vill i sommar, och med tanke på allt han sagt borde AIK ligga bra till. Får se om han lever upp till det nu. DET vore ju kul i såfall.