söndag 24 januari 2010

Dixon: "Man blir extra hungrig på att göra poäng"

Och här är texten om Brynäsforwarden Stephen Dixon

GÄVLE

Två mål och två assists på tre matcher.

Och inte en minut i utvisningsbåset.

– Jag lägger hellre allt fokus på att göra så många poäng som möjligt, säger Stephen Dixon till Expressen.


Brynäsforwarden fick två matchers avstängning för det rekordsnabba slagsmålet, efter bara 31 sekunder, mot Färjestadsforwarden Johan Andersson den nionde januari.


Avstängningen använde Dixon till att vårda kroppen på bästa sätt.


– Jag fick några riktigt bra träningar. Det betalar sig nu. Jag har gjort det bästa av situationen, säger han till Expressen.


Dixon har gjort fyra poäng på de tre matcherna som han spelat efter avstängningen..

En medveten satsning på att vara framför mål istället för på botbänken?


– Ja. Fast inte så att jag har ändrat mitt spel. Men jag vill ju inte att det ska hända igen. Man blir extra hungrig på att göra poäng när man sitter så där vid sidan av och tvingas se på när de andra spelar, ha, ha.


Mot Djurgården lyfte han in en retur till 1-0 och spelade fram till 3-1 i power play.

– Det var skönt, särskilt nu när matcherna börjar bli extra viktiga. Vi har riktigt skön stämning i laget. Det är kul att få spela själv - varje dag.


Och ett sånt matchstraff tar du aldrig mer?

– Nej, det är då inget som jag har tänkt göra i alla fall, ha, ha.

EXPRESSEN/ MARIE HALLMAN




Inga kommentarer: