torsdag 28 januari 2010

Derby! Men...

... jag åker till Gävle, ska skriva Brynäs-Timrå för Expressen.
Känns minst sagt märkligt. Men jag har inte råd att tacka nej så det får bli så.

Jag tror det kan bli ett riktigt bra 08-derby.

SSK har fått ny energi - igen.
Och Djurgården spelade en av de bästa matcherna hittills den här säsongen, kanske den bästa, mot serieledarna hv71 i måndags.

Uppgifter har gjort gällande att det är Riku Helenius som får stå i SSK-kassen. Jag har inte hunnit kolla själv så jag vet inte men det skulle ha varit spännande att se honom...

Men men. Eftersom jag jobbar för Expressen så hinner jag inte med några DIF eller SSK grejer till bloggen i kväll. Går bara inte har jag insett nu. Men det finns ju en dag i morgon, fredag också. Ska försöka få tag på någon från vardera lag då istället.

9 kommentarer:

Hasse sa...

Nej det blev Ponta Sjögren som vaktade kassen. Bjurling petad, då Helenius var reserv. Känns som att fjolåret upprepar sig för Bjurling... han är för snäll som accepterar situationen och stannar i en klubb som inte verkar tro på honom. DIF genomgående bättre laget. SSK kämpade hårt men var för dåligt offensivt. Bara elva skott avlossade mot Wesslau efter två perioder och totalt 16 på hela matchen. Samma syndrom som man sett i tidigare matcher det vill säga när SSK får tag på pucken, åker spelarna och byter och bara skickar ned pucken i offensivt kortplank och låter motståndarna gå till ny attack. Sånt spel håller inte. Hur ska de då kunna skapa något framåt om de åker och byter hela tiden? Mackan Nilson gjorde två pyts, varav det sista i tom bur.

Stefan sa...

Mackan gjorde ett mål och det var 3-1 målet

DIF agerade riktigt stabilt

Nicke sa...

Du har inte många rätt du inte. :)

1. Bjurling är axelskadad.
2. SSK hade 17 skott på mål (marginelt men ändå).
Mackan gjorde 1 mål inte 2 men de han gjorde var i öppen bur ja.

Du har iaf rätt i att DIF var det genom gående bättre laget.

Ännu en skön DIF seger.

Ha det!

/Nicke

Hasse sa...

Enligt målextra på Canal+ gjorde Nilson 2-1 och 3-1 - alltså två mål.
Jag bara refererar till vad som sades i det programmet, då jag tycker det är ett lysande program och inte följer någon speciell match specifikt. De sade ingenting om Bjurlings skada, utan att han var petad och dessutom betonade de speciellt att SSK sköt bara 16 skott. Som sagt, jag bara återger vad som sades där, Så snälla skjut inte budbäraren.

Daniel R sa...

11:55 - 0-1 - Kristofer Ottosson
12:48 - 1-1 - Jonas Almtorp
Period 2
01:57 - 1-2 - Jacob Josefson i powerplay
Period 3
18:28 - 1-3 - Marcus Nilson

stodhjulet sa...

ssk's sämsta match sen juluppehållet :( bara att gratulera dif till segern, den var rättvis!

Marie Hallman sa...

TIll allihop
JAg har då världens skönaste läsare. Hemma från Gävle och frustrerad över att ha missat derbyt hittar jag info ohc uppdateringar från er här på bloggen. Tusen tack allihop för att ni läser, kommenterar och bara är så sköna!
Jag tänkte ägna en del av fredagen åt att fixa intervjuer med någon i DIF o ngon i SSK. Tar nog en stund, vet inte om de träar men det kommer att komma.

Sven D. sa...

Hej Marie!
Ja, tyvärr det blev den sämsta efter jul. Vi var inte i närheten, DIF var numret större!

Det är bara nya tag som gäller.

Väntar på någon skön intervju att läsa efter jobbet!

Marie Hallman sa...

Hej Sven: Finns en intervju nu med Fredde Andersson, om DIF matchen och med lite blick fram till lördag. :)