fredag 22 januari 2010

Bjurling: "Jag känner mig stark i dag"


(Foto Marie Hallman)

Jag var ju i Södertälje och jobbade för Expressen i går. Tänkte länka men hittar ingen länk till texten på Expressens hemsida så ni får texten här. Några kanske har läst den i papperstidningen, jag vet inte men här är den i alla fall:


SÖDERTÄLJE

Utbytt senast mot Skellefteå

Mot Färjestad svarade Björn Bjurling med att hålla sin andra nolla för säsongen.

– Det är skönt. Underbart. Jag känner mig stark idag, säger SSK-målvakten till Expressen med ett leende.


Han har kallats oinspirerad och fått skit både på forum och den egna bloggen över uteblivna poäng.

När han fick ett felskär och ramlade på rygg vid ett av baklängesmålen senast fick kritikerna vatten på sin kvarn.


– Men jag bryr mig faktiskt inte om vad de tycker. Jag spelar bra. De som snackar har inte koll på hockey, säger Bjurling till Expressen och fortsätter:


– Spelar laget inte bra så får målvakten skit. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Att folk snackar skit det kan jag inte påverka och det stör mig inte. Jag jobbar på, gör mitt jobb, det räcker så.


Fast du har ju reagerat och svarat på kritiken på din blogg?

– Jo men det är för att jag blir irriterad över okunskapen från dem som kommer med den. Det är därför.


Att den hållna nollan var ett finger till dem som kommit med kritiken har han inte ens tänkt på själv:


– Jag är för gammal för att tänka så. De som kan hockey vet hur det fungerar. Det viktigaste är att mitt spel känns bra och det gör det. Det har det gjort sedan jul. Så allt är bra.


Men visst var han glad ända in i själen över nollan och framför allt segern mot Färjestad och dessutom inför ett fullsatt Tempel:


– Det är det här man spelar för. Man vill kunna gå ut inför den här publiken, varje gång och vinna härliga segrar. Det kändes lugnt även på slutet. Vi låg rätt i banan, jag kände mig stark idag.


Känslan i kroppen?

– Allt går så lätt. Det är svårt att förklara men man tänker innan pucken kommer, allt flyter på bara.


EXPRESSEN/ MARIE HALLMAN

2 kommentarer:

Thomas sa...

Det är jobbigt att vara ssk-are. Det är ju inte första gången expressen väljer att inte publicera texter med SSK på hemsidan. Det gäller inte bara just expressen. Ibland undrar man om dagstidningarna bojkottar SSK. När södertälje vinner så är det motståndarna som är bra. SSK är tydligen alltid sämst.

Helt underbar match. Hoppas fler söker sig till Axa resten av säsongen och bär laget i mitt hjärta fram till slutspel.

Tack för en suverän blogg, Marie!

Marie Hallman sa...

Thomas: Det är inte för att det är SSK, verkar mer vara så att Expressen inte vill lägga ut artiklarna från papperstidningen på nätet. Var samma när jag skrev LHC-Rögle, de vill väl att folk ska köpa tidningen antar jag. Och låter de grejer som webbfolket har skrivit vara kvar istället på webben.
Sedan kan jag hålla med dig om det där med vinklingen. Känns som det ofta är lagen som kommer till TÄlje som vinner eller förlorar, inte så ofta som det är SSK som gör det ena eller andra.
Härlig match ja, jag hoppas också folk kommer tillbaka. roligare för alla.
Tack för snälla ord också. oc för att du läser!!!
Ursäkta sent svar också :S