torsdag 17 december 2009

Stefan Pettersson: "Jag har inte tagit ställning till något ännu"

Jag har såklart pratat lite med Stefan Pettersson också.

Som säger så här:


- Jag åkte till träningen idag, har varit krasslig och åkte dit för att köra i gång lätt och sedan gå i gång för fullt i morgon (fredag) då blev jag uppkallad till sportchefen. Där sa han att vi ser dig som en 1-2 linespelare och där är du inte i dag och vi tror inte du kommer komma dit resten av säsongen heller, därför får du inte spela mer med oss, berättar Pettersson.


Vad tycker du om din egen insats så här långt?
- Självklart är jag inte nöjd med mig själv men jag tycker inte det är många som kan vara nöjda med oss själva när vi ligger där vi ligger.

Du har blivit erbjuden att träna med juniorerna, kommer du göra det?

- Jag vet inte, jag har inte tagit ställning till någonting än. Varken det eller andra klubbar. Jag ska prata med min agent först sedan får vi se men självklart kommer jag hålla igång på något sätt i alla fall, avslutar Stefan Pettersson.


SSK har för övrigt bytt lagkapten också, från Pelle Hallin till Linus Klasen. Intressant. Får återkomma till det senare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns väl egentligen bara två elitlag som jag kan tänka mig skulle kunna vara intresserade av Pettersson. Och det är Timrå (som dock har signat Peter Nylander nu) och Rögle. Annars så har jag svårt att se något lag ha plats för en spelare som Pettersson. Det enda han gjort de 2 senaste säsongerna är väl egentligen bara att åka runt och slasha och slå klubban i ryggen på folk. Detta har han iofs varit duktig på i flera säsonger.

Nä tyvärr Pettersson du skulle ha stannat i DIF när du hade chansen...

/Jepe

Marie Hallman sa...

Jepe: Ouch, tuff kommentar där Jepe! Jag tycker att det är svårt att betygsätta Stefans insats i SSK den här säsongen då han fått mindre och mindre istid. Det - kan man förvisso hävda är ett betyg i sig. Men... det är ju fan så mycket svårare att göra sig själv rättvisa när man får spela mindre och mindre också. Är kluvet det där, sedan har ju SSK problem med att ens starta uppspelen och då är det inte lätt att producera när ens roll är att ligga där uppe och fiska för att kunna göra mål. Tufft.
Glenn däremot. Ursäkta Glenn om du läser detta men första tanken i första matchen var ... men herregud? Den tanken har hållt i sig sedan dess tyvärr.

Anonym sa...

Haha ja det kanske var lite hårt av mig där Marie.... Står dock fast vid att jag tror att det inte många lag i Sverige som kommer hugga om Stefan. Inte i elitserien i alla fall. Leksand kanske hugger honom eller Malmö.

Glenn han är ju som gjutet i Göteborg ;)

/Jepe

Robin S sa...

Intressant med Klasen som kapten..

Har bara sett honom små sur och åka runt o vara grinig.. för att ibland brilliera lite. Inget kaptensmaterial vad jag sett so far, men det finns ju andra dåliga exempel som blivit bra iofs.

Marie Hallman sa...

Jepe: Ja, minns du vad matchspeakern på Hovet kallade honom? Hon döpte om honom till Glenn Ryan. Tyckte väl att det passade bättre än Ryan Glenn, ha, ha. Nä nu ska jag inte vara sådan. Jag tror på allsvenskan för Glenn. Han gick ju bra i Troja när han var där.

Robin: Mmmm det är intressant.Han kan ju ryta till men det finns ju annat han ska fixa som kapten också. Kan vara rätt betungade för en del, medan andra gillar det ansvaret. Får se hur Klasen gillar det.

per J sa...

känner några i laget och tror INTE på Klasen som kapten, enligt vad jag hört var flera i laget väldigt skeptiska när de fick höra nyheten. Tycker man kanske borde valt en person med lite mera moget uppträdande på ett sjunkande skepp.