måndag 14 december 2009

Smokinglir?


(FOTO Marie Hallman)


Hm, blev risig kvalitet på den här bilden men jag ville ha med den ändå.

Det är Johan Holmqvist där i målet, på Tre Kronors träning i dag ute i Segeltorp.

Var inte så värst mycket mer press än jag där, tror jag. Jag kan ha missat någon men såg inga reportrar, såg förvisso Expressens fotograf, han fotade Mange Johansson och Karl Fabricius på en specialbild.

Kolla här! sa Mange glatt innan fotograferingen. Jag satt i ena spelarbåset och gjorde en intervju med Henrik Karlsson när Linköpingsbacken och Luleåforwarden gled förbi och visade upp en lite ovanlig utstyrsel ackompanjerat av lite glada skratt.

Vad nu då? frågade jag.

- Tre Kronors nya stajl. Smokinglirare vet du väl!! svarade Magnus Johansson.
Ska bli kul att se sedan hur den bilden blev.




Var en del kids på plats på läktaren som ni ser.

Johan Holmqvist (han med näsan hitåt) körde hela passet, satt och stretchade lite på isen med Henrik Karlsson efteråt.

Tungt att han kände av en hjärnskakning efteråt och nu har lämnat truppen.

*****

En fundering föresten apropå Tre Kronor. Det stod i en av kvällstidningarna att
Bengt-Åke Gustafsson undersökte möjligheten att få med Josef Boumedienne till Ryssland, men att det behövdes visum.
Men Josef har ju redan det.
Så slå en pling, BÅG.

De spelare som var där såg hur som helst ut att ha kul. Bra tempo, mycket garv på träningen. Bara hoppas det blir lite roligare resultat i Channel One Cup nu. Det behöver vårt folkkära landslag.

****

En fundering som har nada med Tre Kronor att göra... är hur man är funtad att man hånar en spelare som får hjärtlungräddning? Hål i huvudet på de idioterna som gjorde det.
Och skyll nu inte på att man inte visste att något var fel.

Har man åtminstone ett öga intakt så gick det ju att se att något var fel. Jävligt fel. Fruktansvärt fel.

Då drar man igen brödsaxen och hoppas att det ska gå bra för den människa som ligger där.
Det är trots allt just det, en MÄNNISKA, ingen maskin, ingen "motståndare" utan en människa.

Jag fattar bara inte hur lågt en del kan sjunka! Tur att han klarade sig trots allt. Tack vare en domare som gjorde sin karriärs viktigaste och bästa ingripande. Tack
Wolmer för det!

Inga kommentarer: